Zeci de mii de euro din bomboane fine, caviar şi şampanii scumpe

0
Publicat:
Ultima actualizare:

De Sărbători, tot mai multe companii apelează la magazinele de delicatese pentru a trimite cadouri partenerilor

muzică tematică. Toate aceastea pentru preţuri de la 30 la 100 de euro, în medie. Acum, în perioada Sărbătorilor, cele mai căutate sunt şampaniile şi dulciurile. Clienţii unui astfel de magazin sunt şi străini, dar şi români. În ultimul timp, oamenii de afaceri trimit cadouri exclusiviste partenerilor, şi nu numai. De fapt, clienţii provin din toate mediile, mai ales de Sărbători. Această perioadă, spun firmele de profil, este cea mai bună din an.
Modul de prezentare, principalul atu
Toată lumea face cadouri, dar nu toţi au timp să meargă în magazine. Aşa că sună la o delicaterie şi problema se rezolvă în câteva minute. Plus că varianta de a trimite un cadou frumos împachetat prin curierul magazinului este mult mai spectaculoasă.
În momentul în care vrei să faci o bucurie unei persoane care are deja totul, nu poţi miza decât pe elementul-surpriză. Ceea ce atrage atenţia la un cadou luat de la o delicaterie este în primul rând ambalajul, dar şi persoana care îl livrează - curierul, de obicei angajat al magazinului, vine acasă la destinatar îmbrăcat elegant şi îi înmânează un pachet frumos împodobit.
"În primul rând, trebuie să ştii cam ce trebuie să conţină un cadou", spune Maia Degeratu, proprietarul Prăvăliei cu Delicatese Klasse. Cifra de afaceri a magazinului său s-ar putea ridica anul acesta la circa 50.000 de euro.
Cadoul mediu de aici costă în jur de 120 de lei, însă nu există plafon pentru acest tip de afacere. "Trebuie să ai bun-gust, să înţelegi ce vrea clientul, să îi propui varianta potrivită persoanei căreia îi este destinat pachetul", explică Degeratu.
Preţul mediu al unui cadou, 150 de lei
Delicateria sa comercializează de la stridii scumpe şi bomboane cu fructe confiate la ciocolată picantă şi beţigaşe parfumate. Dar toate cu ştaif. Pentru a avea succes la clienţi, trebuie să cunoşti foarte bine produsele de lux, explică ea. Cum să porneşti o afacere unde un gram din produsele tale poate costa 100 de euro (dacă e vorba despre cel mai fin caviar)? Mizezi pe faptul că românii au început să fie atenţi la detalii, iar acum caută să impresioneze persoanele cărora le adresează cadouri. Ca antreprenor, trebuie să înţelegi ce vrea un client atunci când intră în magazinul tău şi să îi găseşti varianta optimă de cadou.
Pentru a avea un magazin de delicatese trebuie experienţă
"Pentru o astfel de afacere trebuie să cunoşti foarte bine produsele gastronomice şi acest lucru nu este posibil decât prin experienţă", este de părere şi Cristian Preotu, director general al firmei Le Manoir, care deţine magazinul Comtesse du Barry. Afacerea Le Manoir a început on-line, cu vânzarea de produse culinare de lux prin intermediul internetului. Apoi a apărut magazinul, în anul 2003. Investiţia globală, spune Preotu, a fost de 500.000 de euro. De ce atât de mult? "Trebuie să ai şi posibilitatea de a face un stoc destul de important de vinuri, aproximativ 200.000 de euro", explică omul de afaceri.
Firma sa este importatorul multor branduri de gastronomie de lux din Franţa şi Italia, printre care se numără Comtesse du Barry, vinuri Bordeaux şi altele. Preotu şi-a propus să importe şi alte branduri internaţionale în 2007. Dintre acestea, cele mai importante sunt cele aduse din Franţa, locaţie recunoscută pentru excelenţă în acest domeniu.
"Ca şi în alte afaceri din domeniul luxului, mediul din Franţa este destul de greu de accesat pentru cine nu este din domeniu", spune reprezentantul Comtesse du Barry. Preţul mediu pentru un cadou este aproximativ 150 lei, există şi variante de până la 3.000-4.000 de lei, pentru cei foarte pretenţioşi. În magazinul Comtesse du Barry se găsesc produse precum foie gras, dulceţuri, condimente nobile şi dulciuri.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite