Volkswagen şi Peugeot încearcă să obţină împrumuturi direct de la BCE

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Companiile producătoare de automobile Volkswagen şi Peugeot intenţionează să apeleze la programul de finanţare pe termen lung al Băncii Centrale Europene (BCE) pentru a facilita scăderea costurilor de finanțare ale producției de automobile din regiune. Deşi împrumuturile BCE sunt disponibile doar pentru bănci, ambele companii au şi divizii bancare prin desfăşoară negocierile împrumuturilor.

Producătorul german Volkswagen a anunţat ieri că ia în considerare accesarea fondurilor BCE. Compania franceză Peugeot-Citroën deja negociază un împrumut prin divizia sa bancară, Banque PSA, şi a anunţat că este dispusă să ofere o garanţie de un miliard de euro, notează CNBC.

Planul de operaţiuni de refinanţare pe termen lung (long-term refinancing operations – LTRO) al BCE, program de creditare iniţiat în decembrie, urmează a se desfăşura într-un interval de trei ani şi are ca obiectiv sprijinirea băncilor afectate de criza datoriilor suverane. Operaţiunea de finanţare a BCE constituie un sprijin în ameliorarea crizei lichidităţilor în sistemul financiar şi are ca scop regenerarea economiei zonei euro.

Citeşte aici despre dobânzile acordate de BCE

În cadrul primei tranșe de finanţare BCE, peste 500 de bănci europene au primit credite în valoare totală de 489 miliarde de euro, cu o dobândă de 1%. O a doua tranșă de împrumuturi LTRO va avea loc la sfârșitul lui februarie.Mulţi economişti se aşteaptă ca suma totală a împrumuturilor să fie apropiată de cea înregistrată în programul precedent de finanţare.

Băncile nu sunt clientul exclusiv al BCE


„Aceasta este o sursă alternativă de finanţare şi una foarte ieftină”, a spus Suki Mann, șeful departamentului de politică de creditare la Société Général. Acesta consideră că producătorii de automobile şi alte grupuri industriale care deţin divizii bancare sunt atraşi de LTRO şi sunt dispuşi să utilizeze împrumuturile clienţilor ca garanţii pentru obținerea acestora.

Producătorii de automobile se bazează pe o cantitate mare de lichidităţi pentru a-şi finanţa operaţiunile de construcţie şi creditare. Criza bancară din 2008 a determinat guvernele S.U.A. şi Franţa să salveze de la faliment companiile importante pentru producţia internă.

„Dat fiind obiectivul explicit al LTRO de a reduce impactul crizei creditelor şi de a stimula băncile să continue acordarea de împrumuturi, sprijinirea oamenilor în a-şi cumpăra o maşină este o utilizare legitimă a banilor acordaţi de BCE”, a spus Huw van Steenis, analist pe piața bancară la compania de consultanţă financiară Morgan Stanley.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite