Vinci a fost selectat pe baza de oferte publice pentru a construi tronsonul de autostrada Comarnic-Predeal

0
Publicat:
Ultima actualizare:

* Contractul a fost semnat ieri in prezenta premierului francez * Valoarea proiectului este de aproximativ 480 milioane de euro

Grupul francez Vinci a fost selectat pentru construirea tronsonului de autostrada Comarnic-Predeal printr-o selectie de oferte publice, in sistem de parteneriat public-privat. Negocierile au fost incheiate abia vineri seara, iar ieri, in prezenta premierului francez, Jean-Pierre Raffarin, si a celui roman, Adrian Nastase, a fost semnat protocolul pentru incheierea contractului in sistem de parteneriat public-privat pentru construirea a 37 de kilometri de autostrada intre cele doua localitati. "Valoarea proiectului este de 379,3 milioane de euro (suma pentru construirea propriu-zisa a autostrazii), la care se adauga 100,7 milioane euro (costul avizelor necesare si al managementului financiar)", a declarat Miron Mitrea, ministrul Transporturilor, Constructiilor si Turismului. Mitrea a adaugat ca nu poate estima valoare finala a investitiei, care include costurile de intretinere a autostrazii, insa nu a exclus ca suma totala sa se ridice, peste 25 ani, la aproximativ 700 milioane euro, suma vehiculata in mass-media pentru derularea proiectului. Miron Mitrea l-a contrazis, indirect, pe colegul sau de cabinet Mircea Geoana (n.r.- care afirmase ca s-a organizat o licitatie pentru desemnarea castigatorului) si a amintit ca oferta publica referitoare la acest proiect a fost anuntata in 2002. "Au existat 30 de companii care au cumparat caietul de sarcini, iar patru dintre ele au depus oferte ferme. in mai 2003, Vinci Construction a incheiat cu fostul Minister al Lucrarilor Publice un acord de parteneriat public-privat pentru construirea tronsonului din autostrada Bucuresti - Brasov", a explicat Miron Mitrea. Potrivit sistemului parteneriatului public-privat, pentru astfel de lucrari nu se organizeaza licitatii (n.r. - asa cum anunta foarte sigur pe el ministrul Geoana), constructorul - desemnat in urma negocierilor, nu prin licitatie - obligandu-se sa asigure finantarea necesara construirii tronsonului, iar statul roman punand la dispozitie terenul pe care urmeaza a fi construita autostrada. Legislatia parteneriatului public-privat defineste acest sistem de lucru drept o asociere intre o administratie publica centrala sau locala si persoane juridice private, in scopul proiectarii, finantarii, construirii si operarii unui proiect de anvergura. La finalizarea contractului de asociere, bunul public realizat este transferat autoritatii publice contractante. Grupul francez Vinci va avea drept de exploatare a autostrazii - inclusiv dreptul de a incasa sumele utilizate din plata contravalorii rovignietei (taxa de utilizare a drumului) - pe o perioada de 25 ani, interval in care statul va restitui, inclusiv de la buget, in rate lunare, sumele investite de firma franceza. Proiectul, a carui negociere s-a incheiat pe ultima suta de metri, urmeaza sa inceapa in primavara anului viitor si sa fie finalizat in circa 30 de luni, dupa ce vor fi indeplinite toate procedurile de aprobare.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite