Vertu, marcă de lux deţinută de Nokia, s-a vândut mai bine pe criză

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Vertu, divizia de lux a grupului Nokia lansată în 1998, a vândut mai mult de 300.000 de telefoane în ultimul deceniu şi a înregistrat creşteri exprimate cu două cifre începând din 2010. La fabrica Vertu din Anglia sunt 840 de angajaţi şi este prevăzută o extindere a capacităţii de producţie. Aceasta, în timp ce grupul Nokia îşi reduce forţa de muncă cu 3.500 de salariaţi la nivel mondial.

Succesul diviziei Vertu se datorează cererii aflate în creştere de pe pieţe precum Orientul Mijlociu, Rusia, China şi alte pieţe emergente. Preţul mediu al telefoanelor Vertu este de 5.000 de euro, cele de top costând până la 12.500 de euro.
Vertu este cel mai mare jucător pe piaţa de smartphone de lux, segment acoperit în proporţie de 60% în Vestul Europei, conform analizei companiei de cercetare de piaţă IDC. Aceasta, în ciuda faptului că din punct de vedere al performanţelor, smartphone-urile Vertu sunt rămase în urmă faţă de concurenţă. Aparatele din linia de top Signature nu sunt dotate cu cameră foto, iar primul aparat cu touchscreen urmează a fi lansat în luna octombrie. Pe telefoanele Vertu rulează sistemul de operare Symbian, acesta urmând a fi înlocuit cu noul Windows Phone 7. Telefoanele Vertu nu sunt foarte practice. „Mulţi dintre cei ce deţin un telefon Vertu utililizează în mod curent un alt aparat,“ spune Armando Branchini, proprietarul firmei de consultanţă InterCorporate. Aceste aparate de lux se încadrează mai mult în categoria bijuteriilor, fiind asamblate manual din materiale precum titaniu şi oţel, cu ecrane din safir. Tastele sunt fixate cu ajutorul unor rulmenţi cu rubine. Clienţii „nu cumpără un telefon. Ei cumpără o bijuterie,“ spune şi Francisco Jeronimo de la IDC.

Servicii exclusiviste

În afara statului de bijuterie, la valoarea telefoanelor Vertu se adaugă serviciile exclusiviste acordate clienţilor. Astfel clienţii primesc pot beneficia contra unei taxe de 3.000 de euro pe an de suportul unui call-center. Crererile pot fi transmise în nuoă limb, inclusiv chioneza, rusa şi araba şi este disponibil 24 de ore din 24. Pot fi solicitate rezervări la restaurante sau hoteluri şi chiar trimiterea unui buchet de flori la orice adresă din lume. Prin acest serviciu, a fost posibil ca fiica de 14 ani a unui client să cânte la orga de la Notre Dame din Paris. Cu aceste servicii adăugate, Vertu se diferenţiază de competitorii de pe acest segment precum Giorgio Armani, TAG Heuer, Versace şi Porsche, care au lansat sub brand propriu telefoane mobile.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite