Vânzările Agricola Bacău au crescut în primul semestru

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În primele 6 luni ale anului 2012, Grupul de firme Agricola Bacău a înregistrat o cifră de afaceri de 252,4 milioane de lei, cu 5% mai mult faţă de cifra de afaceri înregistrată  în perioada similară a anului trecut (240,3 milioane de lei), se arată într-un comunicat al companiei.

Agricola Internaţional SA, cea mai importantă companie a Grupului de firme Agricola Bacău (în care sunt integrate lanţul de producţie al cărnii de pasăre, reţeaua proprie de magazine şi operatorul logistic), a înregistrat în prima jumătate a anului o creştere a cifrei de afaceri cu 7%, ajungând în prezent la circa 163,3 milioane de lei.

Previziuni optimiste pentru 2012

Rezultatele înregistrate se menţin în linia obiectivelor companiei stabilite la începutul anului. Agricola Bacău a estimat, pentru 2012, o creştere a cifrei de afaceri cu 10% la carnea de pasăre, 12% la semipreparate şi produse ready-meal, 10% la salamuri crude-uscate şi preparate fierte-afumate. În ceea ce priveşte categoria ouă pentru consum, compania se aşteaptă la o creştere de 50% a cifrei de afaceri, în contextul în care anul trecut s-au efectuat lucrări de  modernizare privind confortul păsărilor care au provocat scăderea producţiei de ouă.

Carnea de pui se vinde tot mai bine


Agricola Bacău ne-a mai comunicat că vânzările de carne de pui au crescut, în primele şase luni ale acestui an, comparativ cu perioada similară din 2011, cu 3% în volum. Dacă începutul anului a fost unul dificil, marcat de fenomene meteo extreme (zăpezi foarte mari şi temperaturi extrem de scăzute), în al doilea trimestru a fost necesară dimensionarea ofertei, ţinând seama de bugetele consumatorilor substanţial afectate de vremea dificilă de la începutul anului. Totodată, preţul de achiziţie al materiilor prime a crescut la un nivel nemaiîntâlnit. Creşterile în valoare a vânzărilor sunt de 7%, provenite din structura de produse comercializate – creşterea vânzării de sortimente cu valoare adăugată.
„Creşterea vânzărilor la carnea de pasăre face parte din strategia Agricola de a-şi eficientiza activitatea, inclusiv prin creşterea volumelor vândute. În primul semestru volumele de carne de pasăre comercializate au depăşit 15.000 de tone şi cred că până la sfârşitul anului ne vom apropia de ţinta de 35.000 de tone“, a declarat Grigore Horoi, preşedinte Agricola Bacău.

Exporturi mai mari în Occident

Şi în 2012, ca şi anul trecut, 20% din producţia de carne de pui va pleca la export. Principalele ţări în care este prezentă, în acest moment, Agricola Bacău sunt Germania, Olanda, Franţa, Grecia şi Marea Britanie, unde exporturile de produse de tip ready-meal de la  Europrod sunt în creştere anul acesta.

Consumatorii preferă produsele cu grad scăzut de procesare


Vânzările la categoria salamuri crude-uscate şi preparate din carne fierte-afumate realizate de Salbac - companie din cadrul Grupul Agricola Bacău - au au crescut, valoric, în primele 6 luni ale acestui an, cu 10,4 % faţă de aceeaşi perioadă din 2011.
În continuare, grupa salamurilor crude-uscate are performanţe excelente, aici înregistrându-se vânzări în creştere cu 14%, în vreme ce preparatele fierte-afumate au o uşoară scădere în volum, compensată de creşterea în valoare a vânzărilor cu 5%. Este evidentă orientarea consumatorilor către produse considerate mai sănătoase, cu grad scăzut de procesare.

Contracţie pe piaţa mezelurilor

„Piaţa mezelurilor este în contracţie, cu până la 15 procente. În acest context, pot spune că rezultatele noastre sunt chiar bune. Vom menţine tendinţa de creştere în special la grupa salamurilor Agricola crude-uscate, grupă cu care suntem lideri în reţelele de retail modern. De asemenea, Salamul de Sibiu Agricola Bacău, prin poziţia sa de lider detaşat în segment (peste 53% în retailul modern) ne ajută să ne consolidăm poziţia în piaţa acestor produse valoroase“, precizează Grigore Horoi.

Ready-mealul şi grill-urile, pe val

La categoria semipreparate şi produse de tip ready-meal, obţinute la fabrica Europrod, în primul semestru s-a înregistrat o creştere semnificativă a vânzărilor totale cu 22% (un plus de 14% a vânzărilor volumice), pe fondul creşterii vânzărilor de produse vegetale din perioada Paştelui şi a produselor proaspete tip grill de sezon.

Investiţii masive pentru cifra 1 de pe ouă

La categoria ouă de consum, în prima jumătate a anului 2012, Avicola Lumina Constanţa a comercializat aproape 31,4 milioane de ouă, cu 33% mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului trecut (când producţia a fost redusă şi ca urmare a derulării procesului de modernizare a celor şase hale amenajate cu baterii îmbunătăţite, destinate obţinerii ouălor marcate cu cifra 3).
De asemenea, cifra de afaceri în primul semestru al acestui an este de aproximativ 17,1 milioane de lei, cu aproape 70% mai mare decât cea corespunzătoare perioadei similare a anului trecut.
„În această lună am lansat pe piaţă ouăle proaspete marcate cu cifra 1, provenind de la «găini fericite». Cu o investiţie de aproximativ 100.000 de euro am amenajat o fermă de găini ouătoare după sistemul «free range», care permite găinilor să iasă libere afară, în timpul zilei, fiecare pasăre beneficiind, potrivit reglementărilor europene în vigoare, de 4 metri pătraţi spaţiu exterior. Livrăm în acest moment circa 168.000 de ouă cu cifra 1 pe lună“, a încheiat Grigore Horoi.

Agricola Bacău este unul dintre cei mai mari producători de carne de pui din România şi principalul exportator din această categorie, care în septembrie 2012 împlineşte 20 de ani de la înfiinţare.
În 2011, Agricola Bacău deţinea 15% din piaţa cărnii de pui, fiind lider cu 19% din piaţa de semipreparate şi produse de tip ready-meal. Salamul de Sibiu Agricola Bacău este lider în total segment Salam de Sibiu comercializat în România cu 38% cotă de piaţă în volum.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite