Vânzările de bere cresc cu 14%

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Deşi anul acesta piaţa berii va creşte cu 14% faţă de 2005, până la cantitatea de 16 milioane de hectolitri, încă avem un consum mult scăzut faţă de alte ţări europene.Românul este un

Deşi anul acesta piaţa berii va creşte cu 14% faţă de 2005, până la cantitatea de 16 milioane de hectolitri, încă avem un consum mult scăzut faţă de alte ţări europene.
Românul este un mare băutor de bere. O arată cifrele statistice care înregistrează creşteri de la an la an. Pentru anul în curs, reprezentanţii din domeniu estimează o creştere de 14% a pieţii berii comparativ cu anul precedent, până la 16 milioane de hectolitri, de la 14 milioane în 2005. Pentru perioada 2007-2009, studiile de piaţă indică un procentaj de creştere anual cuprins între 3-5%.
Chiar şi aşa, consumul anual de bere pe cap de locuitor din ţara noastră rămâne încă la un nivel destul de scăzut comparativ cu ţări cu tradiţie în domeniu, precum Cehia, Germania sau Austria. Astfel, un român consumă anual 74 de litri de bere, în timp ce un ceh atinge 157 de litri, un neamţ-118 litri, iar un austriac-111 litri. Consumul cel mai scăzut se înregistrează în Turcia, respectiv 12 litri/cap de locuitor.
22 de tipuri de bere promovate pe tv
Potrivit lui Edwin Botterman, preşedinte şi CEO Brau Union România, menţinerea unui nivel destul de scăzut al consumului poate fi pus şi pe seama faptului că românii sunt în paralel şi mari băutori de vin. Producătorii de bere se arată, însă, mulţumiţi de evoluţia ascendentă înregistrată până în prezent pe piaţa autohtonă. Pe prima jumătate a anului în curs, liderul de piaţă Brau Union a înregistrat o creştere a cifrei de afaceri cu 25%, corelată cu un volum de vânzări mai mare cu 17%, şi un profit care s-a dublat, comparativ cu perioada similară a anului trecut. Evoluţia satisfăcătoare rezidă însă şi în reclamele media. În prezent, pe tv se face reclamă la 22 de tipuri de bere, acest domeniu ocupând locul doi, după telefoanele mobile, din punct de vedere al bugetelor alocate în acest sens.
Berea la pet începe să câştige teren
În ceea ce priveşte comportamentul consumatorilor, tendinţele arată o reorientare a cumpărăturilor către berea la pet. Cele mai recente estimări Brau Union arată o creştere susţinută a segmentului pet în acest an, proces care a început să se resimtă încă din 2003. În 2005, amabalajul pet a deţinut 33% din piaţă, şi a ajuns la sfârşitul lunii iunie la o cotă de 40% din totalul pieţei de bere.
"Deşi iniţial au fost percepute ca o opţiune ieftină de îmbuteliere, ambalajele au atras aprecierea consumatorilor", a precizat Botterman. O cotă tot mai semnificativă de piaţă tinde să câştige şi berea la butoi. În opinia lui Botterman, acest fenomen este pus pe de o parte pe seama preţului, berea la dozator fiind cu 10% mai ieftină decât cea la sticlă, dar şi pe seama faptului că devine din ce în ce mai simplu să îţi bei berea acasă.
Potrivit directorului comercial din cadrul Brau Union, Marius Meleşteu, România este încă o ţară în care berea de specialitate este comercializată în cantităţi foarte reduse. În prezent, berea super premium este mai scumpă cu 40% decât media pieţei, în timp ce produsele premium sunt mai costisitoare cu circa 15-20% decât media pieţei.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite