Vânzările de autoutilitare au prins viteză

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Conform datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autovehicule, în primele trei luni ale anului 2006, piaţa în ansamblu a crescut cu 4% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut,

Conform datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autovehicule, în primele trei luni ale anului 2006, piaţa în ansamblu a crescut cu 4% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce segmentul vehiculelor comerciale s-a apreciat cu 6% faţă de primele trei luni din 2005. În timp ce importurile de astfel de vehicule au înregistrat creşteri de 40%, producţiile autohtone au înregistrat, în schimb, scăderi de 17%.
Ponderea vânzărilor de autovehicule comerciale în totalul pieţei se menţine, pe fondul unei creşteri economice constante şi în contextul în care micile afaceri încearcă să se pregătească de integrare. Trendul ascendent al pieţei va continua şi în perioada următoare, cred importatorii. Valeriu ţoneş, director de comunicare la Autoitalia, spune că apropiata integrare nu va influenţa semnificativ piaţa vehiculelor comerciale. "Nu credem că integrarea în Uniunea Europeană va avea o foarte mare influenţă asupra pieţei de vehicule comerciale uşoare, deoarece aceasta este bine definită în România. Clienţii români cunosc foarte bine mărcile şi serviciile pe care importatorii le oferă şi au avut ocazia să îşi facă o părere asupra tuturor modelelor", explica ţones. În România sunt deja prezenţi aproape toţi jucătorii importanţi de pe piaţa internaţională şi aceasta ne garantează faptul că avem o piaţă tot atât de competitivă. Mai mult, specialiştii pieţei auto spun că, la vehiculele comerciale, ierarhiile din topul vânzărilor se schimbă mai greu.

Importurile au depăşit autohtonele
În totalul pieţei auto, ponderea vânzărilor de comerciale este de 16%. şi pe acest segment se reflectă evoluţiile generale, de creştere a cotei de piaţă a importurilor cu 40% - şi de scădere a cotei vânzărilor de autohtone cu 17%. Fenomenul este firesc, deoarece a crescut numărul opţiunilor: clientul are de unde alege. Pe total piaţă, vânzările de autovehicule importate s-au apropiat de cele autohtone, ajungându-se aproape la paritate - 25.007 autovehicule din afara ţării, 25.253 din intern, în primele trei luni ale anului 2006. În schimb, la categoria autovehiculelor comerciale, importurile s-au impus în faţa autohtonelor. Dacă anul trecut s-au vândut 20.300 de LCV autohtone şi 13.900 de vehicule importate, statistica pe primele trei luni arată o pondere inversată: 3.715, importate, 3.425, autohtone. Vânzările de comerciale din import au crescut constant de la începutul anului. În ianuarie s-au vândut 999 bucăţi, în februarie 1.178, iar în martie 1.538 de bucăţi.

Profilul clientului
În principiu, cumpărătorii de vehicule comerciale se împart în două mari categorii: micii întreprinzători, pentru care este foarte important în primul rând preţul de achiziţie al unui model, şi marii comercianţi, pentru care o importanţă majoră o au costurile de exploatare ale unui model şi fiabilitatea acestuia.

Cele mai căutate autovehicule comerciale
În Topul comercialelor, Ford, Fiat şi Peugeot îşi iau feliile cele mai mari de cotă de piaţă. Renault şi Volkswagen sunt la mijlocul clasamentului, iar restul au cote de sub 5% din piaţă. La Fiat, în primele trei luni 2006, creşterea a fost de 29% per total Fiat LCV, faţă de aceeaşi perioadă 2005, în timp ce gama Ducato a crescut cu 50%. Cu 268 de unităţi, Fiat Doblo Cargo Van of the Year 2006 - este lider în segmentul său şi se impune prin atuuri precum: cel mai mare volum util de până la 4m

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite