Vanzarile din Romania ale multinationalelor au depasit asteptarile

0
Publicat:
Ultima actualizare:

In Europa de Vest si in Statele Unite, rezultatele au fost mai slabe sau chiar s-au inregistrat pierderi

Rezultatele inregistrate in prima jumatate a anului din activitatile din Romania ale companiilor multinationale au fost in cele mai multe cazuri peste previziuni. Tara noastra nu este un caz singular, profiturile obtinute in Europa de Est de catre multinationale compensand rezultatele mai slabe sau chiar pierderile inregistrate in tarile vest-europene si Statele Unite. Qadrant Amroq Beverages (QAB), imbuteliatorul bauturilor racoritoare Pepsi, a inregistrat in al doilea trimestru al acestui an o majorare a cifrei de afaceri cu 28 la suta fata de perioada similara a anului trecut. Si in ce priveste vanzarile, acestea au avut o crestere de 14 la suta comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Pentru acest an, QAB estimeaza o cifra de afaceri de peste 100 de milioane de dolari, fata de 74 de milioane de dolari cat a fost anul trecut, adica cu 35 la suta mai mult. Aceste estimari au la baza cresterea pietei si punerea in functiune a unei noi fabrici la Covasna. Produsele cu cele mai bune evolutii ale vanzarilor au fost Lipton Ice Tea (primul brand international de ceai rece produs in Romania), cu o crestere de 522 la suta fata de trimestrul doi 2003, si Prigat, unde vanzarile au crescut cu 22,4 la suta comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Un alt mare producator de bauturi racoritoare, compania Coca Cola, raporteaza pe al doilea trimestru cresteri ale volumului vanzarilor cu 10-13 la suta fata de aceeasi perioada a anului trecut. Datele companiei arata ca, desi vanzarile au fost afectate de vremea capricioasa din Europa de Vest si de Est, tarile est-europene au contribuit semnificativ la cresterea volumului vanzarilor globale ale grupului. Si Baxi Romania, filiala locala a grupului britanic producator de centrale termice Baxi, a avut in primele cinci luni ale anului o cifra de afaceri de 1,5 milioane de euro. Pentru acest an, oficialii companiei previzioneaza vanzari de peste 12-15 milioane de euro, de trei ori mai mult decat totalul vanzarilor din 2003. Compania mizeaza insa pe triplarea afacerii prin lansarea pe piata a garantiei de 8 ani la centralele termice. Rezultate pozitive pe primul semestru a avut si Lafarge Romania. Potrivit raportului financiar, cifra de afaceri realizata de Lafarge pe piata cimentului din Romania a crescut cu 27,7 la suta in primul semestru, comparativ cu nivelul consemnat in ianuarie-iunie 2003, depasind astfel ritmul de crestere de 22,2 la suta inregistrat pe ansamblul Europei Centrale. Volumul vanzarilor la nivel global a urcat cu 14 la suta fata de primele sase luni ale anului trecut, in timp ce in Europa Centrala, regiune in care Lafarge include Polonia, Rusia, Serbia si Romania, volumul vanzarilor s-a majorat cu 31 la suta. Si cifra de afaceri a operatorului de telefonie mobila Orange Romania inregistrata in primul semestru al acestui an a totalizat 281 de milioane de euro, mai mare decat cea obtinuta in perioada similara a anului trecut, 206 milioane euro. Profitul operational inaintea cheltuilelilor cu amortizarea al subsidiarei din Romania a grupului Orange a fost de 147 milioane de euro, in crestere fata de cat s-a inregistrat in primul semestru din 2003, 108 milioane de euro. La evolutia buna a rezultatelor financiare a contribuit cresterea bazei de clienti in primul semestru cu 52,8 la suta, la 3,957 milioane de persoane.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite