Vama şi aviaţia civilă şi-au luat adio de la fondurile speciale de dezvoltare

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Atât vama, cât şi aviaţia civilă au rămas fără Fondurile speciale de dezvoltare, constituite încă din 1994, respectiv 1998, din comisioanele percepute agenţilor economici.În "Monitorul

Atât vama, cât şi aviaţia civilă au rămas fără Fondurile speciale de dezvoltare, constituite încă din 1994, respectiv 1998, din comisioanele percepute agenţilor economici.
În "Monitorul Oficial" din 2 noiembrie 2006 a fost publicată o lege pentru abrogarea mai multor acte normative. De la sfârşitul săptămânii trecute nu mai sunt astfel în vigoare Legea 8/1994, privind constituirea şi utilizarea Fondului special pentru dezvoltarea şi modernizarea punctelor de control pentru trecerea frontierei, precum şi a celorlalte unităţi vamale, Ordonanţa 47/1998 privind constituirea şi utilizarea Fondului special al aviaţiei civile, precum şi art. lll şi V din Ordonanţa 32/2001 pentru reglementarea unor probleme financiare.
Fondul special, creat în 1994 pentru modernizarea Vămii, a fost "alimentat" din contribuţia firmelor care au efectuat operaţiuni de import-export, prin perceperea acestora a unui comision de 0,5% aplicat asupra valorii în vamă a mărfurilor importate sau exportate, pentru prestarea serviciilor vamale. Banii strânşi în acest Fond s-au cheltuit pentru deschiderea de noi puncte de control pentru trecerea frontierei şi extinderea şi modernizarea celor existente, inclusiv pentru procurarea de imobile noi şi a terenurilor aferente acestora, în vederea amenajării sediilor unităţilor vamale.
Fondul special pentru dezvoltarea aeronauticii româneşti s-a înfiinţat în 1998, prin perceperea unei cote de 9% din veniturile realizate de persoanele juridice române, ca urmare a prestării unor activităţi, precum dirijarea şi controlul traficului aerian, eliberarea documentelor de certificare sau înmatricularea aeronavelor civile. Fondul a fost gestionat de către Ministerul Transporturilor, iar banii au fost alocaţi aeroporturilor de interes naţional - 25%, aeroporturile de interes local - 15%, pentru achiziţionarea de tehnică pentru aviaţia civilă, utilizată în domenii de interes public - 40% şi pentru instruirea şi perfecţionarea personalului - 20%.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite