Vacanţa de lux,al 13-lea salariu
0a crescut cu minimum 20% în acest an şi va continua să crească mai accentuat în 2007.De la zborul cu MIG-ul la traiul în iglu"Coasta de vest a SUA, Hawaii, Asia de Est, Singapore şi Malaysia,
a crescut cu minimum 20% în acest an şi va continua să crească mai accentuat în 2007.
De la zborul cu MIG-ul la traiul în iglu
"Coasta de vest a SUA, Hawaii, Asia de Est, Singapore şi Malaysia, Tanzania şi Zanzibar, precum şi America de Sud, în special Venezuela, Brazilia şi Caraibele, sunt destinaţiile preferate în acest an de către companiile mai mari"
Roxana Bălcesu
director la CMB Travel.
Companiile cu dare de mână plătesc pentru astfel de pachete, care obligatoriu trebuie să ofere o experienţă inedită pentru participanţi, în medie 2.000-3.000 de euro de persoană. Sunt însă destui clienţi care plătesc 6.000-8.000-10.000 de euro pentu fiecare invitat, pentru programe despre care organizatorii asigură că nu vor fi uitate prea curând: zborul cu un avion militar supersonic, exerciţiile cu tancul, survolul cu elicopterul. Tot pentru managementul de top sau partenerii de afaceri foarte importanţi sunt rezervate şi "plimbările" cu spărgătoare de gheaţă, expediţiile cu săniile trase de câini, traiul câteva zile într-un iglu sau scufundările în Oceanul Îngheţat, cu echipament special.
Pachetele de servicii sunt alese în funcţie de profilul celor cărora se adrează aceste programe. "Nu contează numai destinaţia, ci şi ceea ce se întâmplă acolo. Oamenii nu mai vor produse standard, ci pachete personalizate, programele fiind focalizate pe invitaţi", ne-a declarat Mihai Prisecaru, Sales&Maketing manager la Incentive Insight. El ne-a mai informat că se manifestă o creştere a cererii din partea companiilor româneşti, care au depăşit multinaţionalele în ceea ce priveşte programele de motivare a personalului.Întrucât unii au prins gustul luxului la cote ridicate, oferta începe deja să se dezvolte şi pe acest segment. Astfel că unele agenţii de turism lansează noi pachete de servicii, la cele mai scumpe şi mai exclusiviste structuri turistice de pe glob, după cum ne-a informat şi Ion Antonescu, de la Marshall Turism.
Minimum 600 de euro per angajat
Salariaţilor obişnuiţi li se oferă excursii în zone exotice şi relativ noi în oferta agenţiilor de turism, precum Tenerife sau una dintre insulele greceşti, preţul variind de la 600 la 800 de euro/persoană. O destinaţie la modă este Cehia, dar în top se păstrează şi Antalia. "În general, se pleacă prin intermediul curselor charter. Circa 20% din aceste curse sunt ocupate de acest tip de turism", ne-a declarat, la rândul său, Alin Burcea, de la Paralela 45. "Firmele mai mici au un buget pentru o persoană cuprins între 600 şi 1.000 de euro şi organizează astfel de programe, de regulă, la început şi sfârşit de sezon", ne-a mai informat reprezentantul CMB Travel.
Lucia Morariu, preşedintele Eximtour, spune că sunt şi destinaţii autohtone, precum hotelurile de lux de pe litoral sau unităţi din zona Bran-Moeciu, care înregistrează cereri în creştere pentru astfel de evenimente. Cele care au facilităţi pentru organizarea de congrese şi evenimente au contractate locurile până târziu, în toamnă.