Unde se mai pot construi centre comerciale

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Dacă Bucureştiul se apropie de saturaţie în ceea ce priveşte spaţiile comerciale moderne, multe judeţe din România sunt încă neacoperite.

Dezvoltatorii care vor să construiască centre comerciale în România nu se pot plânge că nu au unde, având în vedere că există multe judeţe în care nu există spaţii comerciale moderne sau există prea puţine. Judeţele în care dezvoltatorii nu-şi pot pune problema de competiţie în rândul centrelor comerciale sunt Timiş, Argeş, Braşov, Sibiu, Alba Iulia, Prahova, Hunedoara, Bistriţa-Năsăud, Teleormani, Tulcea, Olt, Satu Mare, Ialomiţa, Vâlcea, Mureş, Brăila, potrivit unui studiu realizat de Sonae Sierra în parteneriat cu PricewaterhouseCoopers (PwC).

„Mai este loc pe piaţă pentru alte centre comerciale. Dacă analizăm numărul de centre comerciale din Bucureşti în comparaţie cu alte oraşe mari din regiune, vom vedea că acesta este departe de media acestora", a declarat Ingo Nissen, directorul pentru România al dezvoltatorului portughez de centre comerciale Sonae Sierra.

Ingo Nissen consideră că în Bucureşti mai este loc de unul-două malluri, dar şi pentru parcuri de retail. „Sunt, de asemenea, oraşe secundare care ar putea absorbi proiecte noi. Situaţia în ţară trebuie analizată oraş cu oraş, pentru că, de exemplu, Iaşiul este saturat, dar în Timişoara mai este loc", a completat oficialul Sonae Sierra. În opinia lui Ingo Nissen, în prezent sunt foarte multe proiecte în aşteptare, care multe dintre ele vor fi reluate odată cu revenirea pieţei.

40 de centre comerciale în România

În judeţe precum Cluj, Constanţa, Arad, Bihor, Iaşi, Suceava, Dolj, Mureş, Maramureş, Neamţ, Vaslui şi Botoşani, competiţia a devenit serioasă, mai arată raportul PwC.

În ceea ce priveşte competiţia pe piaţa românească, autorii studiului PwC consideră că intensificarea ei va duce la o nevoie sporită de competenţe manageriale şi abordări comerciale sofisticate, ceea ce va impune jucătorilor de pe piaţă să utilizeze factorii de succes în crearea unei afaceri durabile, consideră autorii studiului. La finele anului 2011, stocul de centre comerciale din România, respectiv malluri şi parcuri de retail se ridica la peste trei milioane de metri pătraţi, ce se regăsesc în 40 de centre comerciale, potrivit datelor prezentate în studiu.

Cele mai multe centre comerciale moderne sunt situate în Bucureşti şi alte mari oraşe, care au o rată ridicată de penetrare a retailului modern şi venituri peste medie. Astfel, zona de Sud, în care este inclus şi Bucureştiul, concentrează 53% din suprafaţa totală de centre comerciale, din care 92% în Capitală. Pe locul doi, se plasează zona de nord-est cu 14%, pe trei - zona de nord-vest cu 9%. Zona de vest a atras 8% din suprafaţă, la fel şi zona de sud-est, în timp ce centrul are doar 6% din suprafaţă, iar sud-vestul - 4%.

Centrele mai puţin sofisticate, cum ar fi cele de cartier, reprezintă aproximativ 50% din totalul centrelor comerciale moderne. În plus, centrele regionale şi cele supra-regionale se regăsesc în oraşele principale şi în Bucureşti. 

3 milioane reprezintă suprafaţa în metri pătraţi de spaţii comerciale moderne din România.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite