Unde se construieşte cel mai mare avion

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În Toulouse, Airbus este al doilea mare angajator, după stat. Acest lucru se poate observa imediat ce intri în oraşul francez cu o populaţie de aproape o jumătate de milion de locuitori.

Şi nu vorbim de panouri, bannere sau pancarte publicitare. Oraşul pare un muzeu al aviaţiei. Pe drumul de la aeroport la fabrică întâlneşti modele vechi sau noi, unele ţinute doar pentru turişti. Două lucruri te frapează când ajungi. Primul este culoarea verde a avioanelor încă în lucru, care te face să crezi că ai nimerit, de fapt, într-o bază militară. Al doilea este numărul mic de persoane care lucrează la linia finală de asamblare a modelului A380, cel mai mare avion de pasageri din lume.

La fabrică lucrează 1.500 de persoane. Însă numai 10-20 umblau pe lângă „gigantul" care poate transporta până la 1.000 de pasageri. „Doar 4% din volumul de muncă este concentrat la linia finală de asamblare", ne explică David Vellupiai, directorul de marketing al Airbus. Era, totuşi, o după-amiază de vineri. Airbus A380 are o lungime de 73 de metri, iar aripile se întind pe 80 de metri. În general, companiile aeriene optează pentru o capacitate de 550 de locuri, dispuse pe două niveluri. Astfel, le rămâne mai mult spaţiu pentru clasele „Premium" şi „Business".

Arabii, cei mai buni clienţi

Primeşti o lecţie de globalizare imediat cum intri pe porţile fabricii. Toate aeronavele A380 gata de a fi livrate poartă siglele companiilor aeriene din China, India, Singapore, Emiratele Arabe Unite şi Malaysia. Arabii sunt, de alfel, cei mai fideli cumpărători de A380. Până acum, compania Emirates a cumpărat 90 de bucăţi şi, în viitor, vrea ca întreaga sa flotă să fie formată doar din aceste superjumbouri, mărturiseşte fără vreo urmă de falsă modestie Vellupiai.

Tocmai de aceea, ca orice companie care vrea să mai existe şi peste 20 de ani, Airbus mizează pe aceste pieţe. Şi nu este de mirare. În cele câteva ore petrecute la fabrică am văzut trei grupuri de „costume" venite „la cumpărături". Două grupuri erau din China, iar al treilea din Orientul Mijlociu. Un angajat ne vorbeşte despre cineva care şi-a cumpărat un A380 doar pentru el, însă refuză să ne dea detalii. Preţul unui astfel de avion este de 350 de milioane de euro.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite