Turneu mondial în Germania, recorduri de vânzări în România

0
Publicat:
Ultima actualizare:

ales pentru cei implicaţi în afacerile cu bere, vin, alune, mititei, chipsuri sau grisine. În următoarea lună, aceste produse, savurate în faţa televizoarelor de miile de microbişti, vor fi

ales pentru cei implicaţi în afacerile cu bere, vin, alune, mititei, chipsuri sau grisine. În următoarea lună, aceste produse, savurate în faţa televizoarelor de miile de microbişti, vor fi vedetele creşterii cifrelor de afaceri ale producătorilor şi comercianţilor.
Încă de pe-acum, berăriile şi terasele cu umbreluţe sunt amenajate special, dotate cu televizoare mari şi o sonorizare corespunzătoare, iar la majoritatea consumaţia va fi obligatorie cel puţin pe timpul meciurilor.Terasele din cartierele bucureştene se pregătesc temeinic pentru evenimentul fotbalistic din Germania. Investiţii în televizoare, amenajarea de separeuri şi stocuri mai mari de marfă. "În mod normal, ne aşteptăm la vânzări cu 50% mai mari faţă de perioadele similare din alţi ani. Depinde însă şi de vreme pentru că - dacă va ploua ca anul trecut - nu cred că voi avea clienţi care să vadă meciurile în ploaie", spune patronul unei terase din cartierul bucureştean Drumul Taberei. Investiţia lui nu a fost mare: trei televizoare şi o reorientare a meselor. Se teme însă de concurenţa teraselor dotate cu ecrane de proiecţie sau plasme TV. Mulţi proprietari de berării au investit peste 100 milioane de lei în dotarea localurilor cu astfel de aparatură.

Sase milioane de sticle de bere în plus
În perioada Campionatului Mondial din 2002, în România s-a vândut cu 17% mai multă bere decât în aceeaşi perioadă (iunie-iulie) a unui an obişnuit. Vifor Verşescu, directorul Patronatului Societăţilor Independente producătoare de bere, spune că actuala ediţie a CM din Germania este de aşteptat să aducă un plus de şase milioane de sticle de bere. "Raportată la consumul din anul 2005, această creştere ar însemna 300.000 de hectolitri, în condiţiile în care, în mod normal, în luna iunie se consumă două milioane de hectolitri de bere", spune Vifor Verşescu.Cezar Baltag, directorul general al companiei Signus, distribuitor al vinurilor Murfatlar şi apei minerale Biborţeni, spune că un eveniment de genul Campionatului Mondial nu se reflectă decât în vânzările de bere. "Vânzările de vin cresc, însă acest lucru se întâmplă în principal din cauza sezonului de vară. La apă minerală, de exemplu, în perioada martie-august are loc o dublare a pieţei", spune Cezar Baltag. O schimbare interesantă are totuşi loc în acest sezon: creşte cu 20% consumul de vin alb, în detrimentul celui roşu. "Chiar şi acest lucru se datorează mai mult schimbării anotimpului şi se petrece în fiecare an. Cei care se uită la meciuri sunt mai mult consumatori de bere decât de vin", spune Baltag.

Încasări cu 20% mai mari la casele de pariuri
Daniel Smeadă, director executiv al Romanian Bookmakers - Asociaţia Organizatorilor de Pariuri din România, se aşteaptă ca actuala ediţie a Campionatului Mondial să aducă o creştere a încasărilor caselor de pariuri cu 20% faţă de celelalte luni. "Dacă România ar fi fost calificată, creşterea încasărilor ar fi depăşit 50%", estimează Daniel Smeadă. El spune că, de fapt, se va înregistra un număr mai mic de pariuri, însă miza va fi mult mai mare. Vor creşte foarte mult traficul în casele de pariuri, ca şi numărul celor care pariază "live". Chiar şi aşa, nu se ştie dacă, la finele Campionatului Mondial, casele de pariuri vor fi pe profit. şi asta, din cauza numărului mare al celor ce pariază că Brazilia va ieşi campioană. "Dacă Brazilia o dă în bară, casele de pariuri ies în câştig; dacă ajunge în finală ies pe zero, iar dacă va fi campioană vor fi în pierdere", conchide Daniel Smeadă.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite