Turismul românesc în Creta, în creştere cu 40%

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Operatorii din turism se aşteaptă ca, în această vară, numărul românilor care vor vizita Creta să crească cu 30 40%, în condiţiile în care Turcia şi Egiptul ar mai putea pierde din

Operatorii din turism se aşteaptă ca, în această vară, numărul românilor care vor vizita Creta să crească cu 30 40%, în condiţiile în care Turcia şi Egiptul ar mai putea pierde din popularitate în urma atentatelor teroriste.
Anul trecut, circa 12.000 de turişti români au ales să-şi petreacă vacanţa în Creta, agenţiile româneşti organizând două chartere pe săptămână. Dan Gâju, de la GEA Travel, agenţie specializată pe Creta, consideră că cererea în creştere se bazează pe un raport preţ-calitate avantajos şi pe uşurinţa transporturilor cu curse charter. Andrada Crânguş, reprezentant al agenţiei Perfect Tour, care promovează brandul Pellegrin, destinat turiştilor cu venituri medii, spune că o săptămână de sejur în Creta cazare şi transport cu charter - poate costa de la 200 euro/persoană la 500 euro/persoană. Există şi oferte de lux, care ajung la mii de euro, după numărul stelelor hotelului şi oferta de masă. Creta, o insulă în care trăiesc puţin peste 500.000 de locuitori, este vizitată anual de peste 3,5 milioane de turişti, de şapte ori mai mult decât numărul locuitorilor. Dăruită cu un sezon de plajă care se întinde de la 1 mai la 1 octombrie, dar şi cu atracţii turistice precum Palatul civilizaţiei minoice Knossos -, cheile Samariei sau cetăţile veneţiene, Creta concentrează în turism 70% din activitatea economică. Numai în Iraklion, capitala insulei, există 54.000 de paturi, 45% din oferta de cazare totală. Prefectul din Iraklion, Dimitris Sarris, are în plan organizarea unui circuit de Formula I şi înfiinţarea a 17 terenuri de golf (acum există unul). Deşi investitorii în turism nu primesc facilităţi speciale, autorităţile pot acorda garanţii pentru credite sau facilita obţinerea unor dobânzi preferenţiale. Există un sistem de taxare care presupune taxe mai mici pentru cei care scot profituri mai mari, ceea ce încurajează investiţiile, explică Katherina Apostolaki, director pentru dezvoltarea turismului la prefectura Iraklion. De promovare se ocupă autorităţile, care sunt prezente anual la 23 de târguri de turism, ca şi de drumuri fără gropi, toate asfaltate -, şi de organizarea unei "poliţii" turistice.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite