Tulcea are aeroport de miliarde

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Investitorii din turism se întreabă de ce era nevoie de un aeroport în această zonă, pe care aterizează rar câte un charter, de vreme ce drumurile sunt într-o stare "incredibil de proastă".


Investitorii din turism se întreabă de ce era nevoie de un aeroport în această zonă, pe care aterizează rar câte un charter, de vreme ce drumurile sunt într-o stare "incredibil de proastă". "În acest an, pentru aeroportul Tulcea au fost cheltuiţi din bugetul Consiliului Judeţean, circa 20 de miliarde de lei", ne-a declarat Costică Borcea, vicepreşedintele CJ Tulcea, care a estimat că, în ultimii trei ani, pentru acest obiectiv au fost alocaţi de la bugetul local alte 15 miliarde de lei. La acestă sumă se adaugă alte circa 70 miliarde de lei vechi din bugetul Ministerului Transporturilor, după cum ne-a mai informat vicepreşedintele CJ Tulcea. Aeroportul Tulcea are un salon oficial de cinci stele, pentru 15 persoane, baruri şi un salon de regrupare de 40 de pasageri. Îi lipsesc însă cursele regulate, pe pistă aterizând din când în când curse charter. Turiştii care vin să viziteze Delta Dunării cu greu pot ajunge, însă, la hotelul sau pensiunea unde au plătit cazarea.
AutoritĂţile se plâng că nu au bani
Oficialii spun însă că nu au bani şi pentru infrastructura rutieră şi-şi pun speranţele obţinerii unor sume de bani din taxa de intrare în Deltă, care recent a fost majorată de la 2 RON la 10 RON, prin hotărâre a consiliului judeţean. Costică Borcea, vicepreşedintele CJ Tulcea, ne-a declarat că speră ca din urma acestei taxe, pe care trebuie să o plătească toţi turiştii, să se strângă la buget circa 1.000.000 RON, bani care vor fi direcţionaţi anul viitor către construcţia de drumuri spre obiectivele turistice. Pe de altă parte, amenda pentru turiştii prinşi că nu au plătit această taxă va fi de 100 RON. În plus, dispariţia curselor "Săgeata albastră" către Tulcea, astfel încât în acest moment spre acest oraş este disponibil doar un accelerat, face ca această destinaţie turistică să fie din ce în ce mai greu accesibilă turiştilor. "Trebuie ca Ministerul Transporturilor să acorde sprijin autorităţilor locale, să facă ceva cu infrastructura. Degeaba este Delta Dunării unică în lume, dacă nu ai cu ce să ajungi la ea", a declarat, la rândul său, Virgil Munteanu, directorul unui complex turistic.
Investitorii din Delta Dunării atrag atenţia şi asupra lipsei unor programe direcţionate de la nivel central de promovare a zonei. "Ar trebui ca Delta să fie promovată ca brand turistic românesc pe canale specializate, pe baza unui program specific, nu de către Popescu sau Ionescu, ci de către statul român", ne-a declarat Georgescu Cornel, unul dintre cei mai mari investitori din zonă. Neimplicarea autorităţilor este indicată şi în perpetuarea concurenţei neloiale exercitată de pensiunile particulare neomologate. "Localitatea Sfântu Gheorghe are 800 de locuitori, dar vara în ea găseşti 3.000 de oameni", spune Cornel Găină, patronul unui complex turistic din Uzlina. El ne-a declarat că, din cele circa 11.000 de locuri de cazare din Deltă, doar jumătate sunt omologate. "Cea mai mare problemă în Deltă o reprezintă infrastructura. Aici aproape toate pensiunile şi-au construit propriile generatoare de curent şi apă. O investiţie în Deltă costă dublu", ne-a declarat, la rândul său, Silviu Gheorghe, investitor, care reclamă şi el lipsa unui program serios de promovare a zonei.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite