Trei sferturi dintre români nu ştiu „afacereza“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Trei sferturi dintre consumatorii români au un nivel redus de înţelegere a chestiunilor legate de finanţele personale şi de administrarea acestora, potrivit studiului „ING Consumer Resourcefulness“ realizat de ING.

Acestă categorie de consumatori înţelege elementele de bază legate de administrarea banilor, dar întâmpină dificultăţi în a utiliza concepte financiare esenţiale - precum economisirea pentru pensie sau constituirea unui fond de urgenţă. Totuşi, peste 90% din aceştia intenţionează să-şi dezvolte cunoştinţele şi abilităţile legate de gestionarea banilor.

În cadrul studiului, ING a dezvoltat un test de inteligenţă financiară pe care l-a aplicat în zece ţări, respectiv Olanda, Belgia, Spania, România, Polonia, SUA, Mexic, India, Coreea şi Japonia. „Rezultatele testului arată că, din rândul celor 10 ţări incluse în studiu, consumatorii români au unul dintre cele mai reduse niveluri de cunoştinţe şi abilităţi financiare", se arată într-un comunicat al ING. Japonezii, indienii şi coreenii sunt printre cei mai informaţi cu privire la chestiunile legate de bani. La polul opus se situează consumatorii spanioli, români şi mexicani.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite