Transportul de marfă o ia pe calea ferată

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Mai multe tronsoane de pe Coridorul IV paneuropean feroviar vor fi reabilitate. Autorităţile vor să dezvolte astfel un program de transport combinat al mărfurilor, prin care varianta rutieră este

Mai multe tronsoane de pe Coridorul IV paneuropean feroviar vor fi reabilitate. Autorităţile vor să dezvolte astfel un program de transport combinat al mărfurilor, prin care varianta rutieră este completată şi de traficul feroviar şi naval. De altfel, aceasta este şi tendinţa în transportul european, alternativele fiind considerate mai puţin poluante.

Curtici-Simeria înghite 1,1 miliarde euro
Unul din tronsoanele feroviare care urmează să fie reabilitat pentru a permite transportul combinat este Curtici-Simeria, parte a Coridorului IV paneuropean feroviar. Practic, autovehiculele de transport de marfă vor fi îmbarcate în Gara Bucureşti-Progresul, urmând să fie debarcate în Gara Curtici. Deocamdată, autorităţile se află în faza de atragere de finanţări, întregul proiect urmând să coste 1,1 miliarde euro. Singurul credit obţinut se ridică la aproximativ 300 milioane euro, dintr-un împrumut de la Banca Europeană de Investiţii. Alte tronsoane pentru care nu există finanţare vor fi reabilitate din fondurile de coeziune.

Bucureşti-Constanţa, finalizat în 2009
La celălalt capăt românesc al Coridorului IV paneuropean feroviar, modernizarea liniei Bucureşti-Constanţa costă aproximativ 665 milioane euro. Finanţarea este asigurată de către Banca Japoniei de Cooperare Internaţională, ISPA, precum şi fonduri guvernamentale. Lucrările vor fi gata în 2009.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite