Trainerul trebuie să-i atragă de partea lui pe contestatari

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Una dintre cele mai dese probleme ale trainerilor este instruirea unui "antagonist", dornic mereu să contrazică. Pentru a scăpa de opoziţie, trainerii sunt sfătuiţi să-i atragă de partea lor.

Una dintre cele mai dese probleme ale trainerilor este instruirea unui "antagonist", dornic mereu să contrazică. Pentru a scăpa de opoziţie, trainerii sunt sfătuiţi să-i atragă de partea lor. Laude şi încurajări atunci când fac ceva bine şi discuţiile înainte de începerea cursului sunt câteva dintre soluţiile propuse de trainerii experimentaţi.
Una dintre capcanele în care poţi cădea este de a intra în conflict cu unul dintre cursanţi. Richard Marsh, trainer cu experienţă de 20 de ani, acum manager în cadrul Profiles Internaţional, mărturiseşte că atunci când cineva îl contrazicea la curs încerca mereu să-i dea un răspuns şi aproape că se certa cu ei. În timp, el a observat că cel mai bine este să-i laşi pe cursanţi să spună ce au de spus. Oamenilor le place să vorbească. Dacă îi laşi să vorbească, uneori se conving pe sine vorbind, iar alteori, după ce termină, uita ideea pe care voiau de fapt să o conteste, spune Marsh. O altă greşeală a conducătorilor programelor de instruire este să nu-l laşi să vorbească pe "antagonist", aşa cum îl denumeşte pe cel care în timpul cursului pe doreşte să-şi arate mereu dezaprobarea. "Trainerii încearcă să îi oprească pe oameni, dar aşa nu scapi de problemă", arată Marsh. Pentru a evita să ai un conflict cu acesta, soluţia este să ceri celorlalţi cursanţi să-şi exprime punctul de vedere, dacă sunt de acord sau nu cu cel care contestă. "Dacă îi laşi pe cei din sală să se
lupte
, vei afla că cei mai mulţi te vor susţine", consideră Marsh. În cazul în care conflictul persistă soluţia este să-l anunţi pe contestatar că veţi lămuri problema în pauză.
Nu numai copiii sunt încântaţi de laude şi încurajări, ci şi adulţii. "Dacă îi lauzi atunci când fac ceva bine, încurajezi comportamentul pozitiv, şi cel negativ adesea se opreşte", spune Marsh. Ba, mai mult, el îi sfătuieşte pe traineri să încerce să găsească ceva bun în ce spune antaganistul şi să îl încurajeze.
Terenul poate fi pregătit înainte de începerea cursului. Aceasta presupune ca trainerul să ceară managerilor cursanţilor să identifice persoanele influente, care ar putea să strice cursul, ambalând totul într-o formă care să nu ofenseze angajaţii. Trainerul poate apoi să-i ceară sprijinul viitorului "antagonist", pentru derularea programului de instruire. Una dintre regulile de bază în training este să stabileşti, încă de la început, regulile, după care să se desfăşoare trainingul. Operaţiune care trebuie făcută împreună cu cei care urmează respectivul curs. Astfel, trebuie stabilit prin "lege" ca dezbaterea să fie de idei şi nu să se transforme în contradicţii personale. Atunci când programul de training durează mai mult, Marsh recomandă tipărirea regulilor şi înmânarea lor tuturor cursanţilor. Important este ca, încă de la începutul cursului, trainerul să le spună că, deşi nu este tocmai un lucru care să-l încânte, are responsabilitatea de a raporta înapoi companiei. În acest fel, ei sunt avertizaţi şi stimulaţi să coopereze.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite