Tiriac, ostatic de lux al fuziunii UniCredit

0
Publicat:
Ultima actualizare:

au preferat, pe ultima sută de metri, să păstreze pentru piaţa românească numele omului de afaceri român Ion ţiriac. În pofida intenţiilor acestuia.Piaţa românească va avea un nou

au preferat, pe ultima sută de metri, să păstreze pentru piaţa românească numele omului de afaceri român Ion ţiriac. În pofida intenţiilor acestuia.
Piaţa românească va avea un nou jucător, cel puţin din punct de vedere al brandingului bancar. Noua entitate, rezultată în urma fuziunii dintre Unicredit, HVB şi ţiriac Bank se va numi UniCredit ţiriac. Dacă la sfârşitul săptămânii trecute, negocierile purtate în boardul viitoarei bănci se opriseră la varianta aplicată în toate cazurile de fuziune în care italienii au fost implicaţi, când au preferat să "joace" pe piaţa bancară a Uniunii Europene pe mâna propriului "brand", ultimele zile s-au dovedit decisive pentru soarta grupului bancar din România. Deşi majoritatea băncilor deţinute de grupul italian în regiune vor funcţiona sub numele de UniCredit Bank, în România bancarii italieni au preferat alipirea unui brand local puternic, cel al omului de afaceri Ion ţiriac, deşi cota de piaţă arăta că HVB era mai îndreptăţit din punctul de vedere al notorietăţii pe piaţa autohtonă. Mişcarea spectaculoasă vine astfel să demonteze brandul HVB ţiriac care reuşise, până la începerea procesului de fuziune cu UniCredit, să crească în notorietate în România.
Contactat telefonic, omul de afaceri Ion ţiriac a declarat pentru Adevărul că, în mod surprinzător, în cadrul negocierilor privind procesul de fuziune, nu a dorit ca noua bancă să poarte în denumire şi numele lui. "Dimpotrivă, nu a fost doleanţa mea în privinţa numelui meu. Până la urmă se pare că, totuşi va trebui să imi dau numele viitoarei băncii, deşi, din punctul meu de vedere, pot să spun că m-aş declara fericit dacă numele meu ar putea fi scos din denumirile firmelor din România", a precizat ţiriac. În contradicţie cu poziţia cunoscutului om de afaceri român, viitorul Preşedinte al Consiliului de Administraţie al UniCredit ţiriac, Dan Pascariu, a precizat pentru Adevărul faptul că nu ar trebui să se ia în calcul astfel de poziţii în condiţiile în care brandul ţiriac este unul dintre cele mai importante din România. "Impactul numelui ţiriac pe piaţa locală a fost principalul motiv care a stat la baza păstrării numelui omului de afaceri în denumirea entităţii care va rezulta în urma fuziunii dintre UniCredit România şi HVB ţiriac Bank", spune Pascariu. Potrivit acestuia, studiul făcut înainte de a se adopta decizia finală privind numele de UniCredit ţiriac Bank a relevat faptul că alăturarea numelui ţiriac este varianta cea mai de succes pentru piaţă locală. "Procesul de fuziune a celor două bănci amintite va costa circa 10 milioane de euro acest lucru însemnând că nu vor se vor proceda la modificări în ceea ce priveşte numărul personalului. Această fuziune este bazată pe creştere, pentru că nu avem suficiente sucursale. Vom proceda la optimizarea reţelei", a mai declarat actualul preşedinte al HVBţiriac. Pe de altă parte, interesant este faptul că, potrivit comunicatului oficial al grupului bancar Unicredit, în Republica Cehă, Estonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Serbia, Slovacia şi Ucraina băncile vor fi redenumite UniCredit Bank. Pe lângă România, si subsidiarele din Bulgaria, Croaţia şi Turcia îşi vor derula operaţiunile sub nume "compuse". Astfel, în Turcia, banca subsidiară se va numi Yapi Kredi, în Croaţia, numele liderului de piaţă Zagrebacka Banka va rămâne neschimbat, iar în Bulgaria banca se va numi UniCredit Bulbank. În Polonia, Rusia, Slovenia şi Bosnia-Herţegovina încă nu au fost luate deciziile finale în privinţa procesului de rebranding.
Leasingul preferă brandul din "cizmă"
În schimb, pentru partea de leasing a viitoarei bănci, italienii de la UniCredit au preferat propriul brand. Astfel, HVB Leasing şi UniCredit Leasing, subsidiare ale UniCredit Group în România, vor fuziona sub numele de UniCredit Leasing, societatea urmând să ocupe primul loc pe piaţă din punct de vedere al volumului finanţărilor. În urma fuziunii cu HVB Leasing, noua societate va deţine active totale nete de 523 milioane de euro şi o cotă de piaţă de 14%. "Procesul actual de integrare a subsidiarelor de leasing din Europa Centrală şi de Est reprezintă o oportunitate de standardizare a imaginii generale a brandului în regiune. Aceasta asigură o imagine unitară a grupului şi o recunoaştere clară a numelui companiilor de leasing membre", se arată în comunicatul UniCredit Group. Majoritatea entităţilor din Europa Centrală şi de Est, respectiv din România, Bulgaria, Cehia, Ungaria, Serbia, Slovacia, Slovenia, Ucraina şi ţările Baltice, vor funcţiona sub numele UniCredit Leasing. În Polonia şi în Rusia, decizia se va lua curând. Rebrandingul începe acum şi se va desfăşura pe tot parcursul anului viitor, precizează comunicatul oficial.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite