Televizoarele plate câştigă pariul cu criza

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În 2009, românii au cumpărat LCD-uri şi plasme în valoare de 160 de milioane de euro. Situaţia economică incertă nu i-a descurajat pe amatorii de tehnologie, care au cumpărat anul trecut 450.000 de LCD-uri şi plasme.

Un LCD sau o plasmă care oferă imagini vii şi culori naturale, ecran cu o diagonală cuprinsă între 32 şi 40 de inci, sunet de cinema - aşa arată fiecare dintre cele 450.000 de televizoare comercializate anul trecut în România. Ca valoare, acestea au reprezentat 160 de milioane de euro, adică 80% din totalul pieţei de televizoare, estimată la 200 de milioane de euro, potrivit celui mai recent studiu GfK.

„Piaţa de electronice a fost una dintre cele mai afectate de criză, iar vânzările au scăzut în 2009 cu până la 40%. Anul acesta a început în scădere, vânzările de astfel de produse fiind cu 16% mai mici în primele două luni din an, faţă de aceeaşi perioadă din 2009. Însă tendinţa este de revenire, segmentul de televizoare fiind unul dintre cele pe care vor miza producătorii", arată Ciprian Hătneanu, director de retail şi tehnologie la GfK.

Între tubul catodic şi 3D

Interesant este faptul că, la nivelul lunii februarie, 44% din români aveau un televizor cu tub catodic în gospodărie, în scădere cu doar un procent faţă de luna noiembrie anul trecut. În schimb, doar 3% din români au acasă o plasmă - televizor al cărui preţ începe de la 2.000 de lei. Astfel, mai mult de jumătate din români au renunţat la televizoarele vechi în favoarea celor cu ecran plat.

În ţările din Europa de Est, media din februarie a vânzărilor a fost de 10% pentru televizoarele cu tub catodic, 82% pentru LCD-uri şi 8% pentru plasme. În timp ce est-europenii încă nu renunţă complet la televizoarele cu tub catodic, producătorii testează gustul utilizatorilor pasionaţi de ultimele noutăţi tehnologice.

Astfel, după ce televizoarele au devenit plate şi oferă imagini de înaltă fidelitate, companii precum Samsung, Sony, Panasonic sau LG oferă consumatorilor români experienţa unui film tridimensional văzut în aceleaşi condiţii ca la cinema, dar în confortul propriei locuinţe.

Vânzătorii sunt optimişti

Pentru a vă bucura de experienţa vizionării unui film în format tridimensional trebuie să achiziţionaţi un sistem 3D, care include un televizor, un player Blu-ray şi ochelari 3D. Preţul unui televizor este de 2.000 până la 3.000 de euro, cu o diagonală cuprinsă între 40 şi 65 de inci, iar un player Blu-ray costă încă 300 de euro. O pereche de ochelari speciali care transformă imaginile în format tridimensional vine la pachet cu un televizor 3D, iar pentru una suplimentară veţi mai scoate din buzunar 150 de euro.

În ceea ce priveşte vânzările, producătorii sunt optimişti. Reprezentanţii LG speră să vândă „câteva sute" de televizoare 3D anul acesta, primul stoc adus în România la începutul lui aprilie fiind vândut în întregime către distribuitori. Cei de la Samsung sunt şi ei optimişti şi spun că peste o mie de televizoare 3D produse de ei vor ajunge în casele românilor anul acesta, potrivit lui Raul Filip, audio‑video division manager al Samsung Electronics România.

Rata de penetrare a televizoarelor cu ecran plat*

România 10%
Ungaria 19%
Polonia 35%
Cehia 35%
M. Britanie 67%

* Iunie 2009 Sursa GfK

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite