Televizoarele 3D vin, din aprilie, în România

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Producătorii Panasonic, Samsung şi LG vor aduce pe piaţa autohtonă primele plasme care permit vizualizarea emisiunilor şi filmelor în format tridimensional. De luna viitoare, românii pasionaţi de tehnologie vor putea cumpăra televizoare 3D la preţuri începând de la 3.000 de euro.

După ce filme 3D, ca de exemplu Avatar, au avut un succes de proporţii în toată lumea, inclusiv în România,  producătorii de televizoare au lansat pe piaţă, în februarie, primele sisteme home cinema tridimensionale (televizor, player blu-ray şi ochelari 3D).

Maradona vrea jacuzzi şi televizoare LCD pentru fotbaliştii săi la Cupa Mondială

Mai precis, pentru a vizualiza imaginile în trei dimensiuni în propria sufragerie, utilizatorul trebuie să poarte o pereche de ochelari speciali. Aceştia au lentilele prevăzute cu obturatoare, care se deschid şi se închid alternativ şi care suprapun imaginile, pentru a crea impresia de profunzime.

Campionatul de fotbal impulsionează vânzările

Pe piaţa autohtonă, Panasonic va fi primul producător care va aduce un sistem home cinema 3D. „Preţurile nu vor fi deosebite faţă de cele ale sistemelor comercializate în Statele Unite, iar diferenţa va depinde doar de paritatea leu-euro", arată Alexandru Mina, advertising& communication coordinator Panasonic România.

În Statele Unite, sistemul costă 2.900 de dolari şi include o plasmă Viera cu o diagonală de 50 de inci, un player blu-ray şi o pereche de ochelari. Pentru o pereche suplimentară de ochelari, utilizatorii mai trebuie să scoată din buzunar alţi 150 de dolari.

În privinţa vânzărilor, Mina spune că apropierea Campionatului Mondial din Africa va duce cu siguranţă la o cerere mai mare pe segmentul de televizoare. Oficialii Panasonic estimează că vor vinde, la nivel global, două milioane de plasme 3D în primul an de la lansare.

Şi LG va aduce, în România, un televizor 3D la un preţ de 2.000 de euro, vândut împreună cu un player blu-ray de 300 de euro, din aprilie. Playerul LG va avea wireless pentru accesul la internet şi poate rula conţinut direct de pe calculator.

Primele produse ale sud-coreenilor de la Samsung vor ajunge pe rafturile retailerilor autohtoni în aprilie şi vor permite conversia programelor din 2D în 3D, după cum spune Raul Filip, audio-video division manager, Samsung Electronics România.

Ochelarii 3D, 150 de euro

În Statele Unite, plasmele Samsung 3D costă peste 2.600 de dolari, şi la fel ca în cazul Panasonic, ochelarii speciali care transformă conţinutul din 2D în 3D costă 150 de dolari. În Europa, preţul unui astfel de televizor începe de la 3.500 de euro.

Potrivit Reuters, Samsung va vinde cel puţin două milioane de unităţi 3D anul acesta. Ultimul, dar nu cel din urmă, producătorul nipon Sony va aduce echipamente 3D în România în iunie. Televizoarele vor avea diagonale între 103 şi 153 de cm, iar preţul va începe de la aproape 3.000 de euro.

Sony vrea să vândă 2,5 milioane de plasme 3D, adică 10% din totalul vânzărilor de televizoare de anul acesta.

Retailerii au încheiat deja contracte

Marile lanţuri de magazine au încheiat deja contracte de distribuţie pentru noile sisteme home cinema 3D. „Din aprilie-mai vom distribui televizoare 3D Samsung şi din iunie pe cele din gama Sony", arată Cristian Moanţă, directorul de marketing al Altex.

Şi cei de la Domo spun că vor distribui produsele 3D îndată ce acestea vor fi disponibile la producători. „Deşi preţurile televizoarelor 3D sunt mai mari, fiind vârfuri de gamă, ele sunt comparabile cu cele ale televizoarelor care anul trecut erau de ultimă generaţie", arată Şerban Stănoiu, director de achiziţii în cadrul Domo. Românii au cumpărat, anul trecut, televizoare în valoare de 180 de milioane de euro.

Plasmele 3D, doar o nişă

Retailerii spun că preţul televizoarelor 3D va fi asemănător cu cel din Europa. „Nu putem estima cât la sută din vânzările de televizoare vor fi sistemele 3D, cifrele sunt destul de mici, va fi doar o nişă", arată Cristian Moanţă, directorul de marketing al Altex.

Lupta pentru întâietate

În bătălia pentru pri­mul loc în preferinţele uti­lizatorilor, Sony are cele mai multe şanse, arată „Financial Times". Şi asta pentru că Sony deţine teh­nologiile PlayStation şi Blu-Ray, prin care poate co­mercializa filme şi jocuri în 3D. Însă, doar Samsung a anunţat că va primi conţinut 3D printr-un contract cu Dreamworks Animation.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite