Taxarea înmatriculărilor auto rămâne în ceaţă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Taxa specială pentru autoturisme şi autovehicule este un nou capitol din Codul Fiscal, aflat acum în dezbatere în comisiile parlamentare de specialitate. Această taxă, care se referă la prima

Taxa specială pentru autoturisme şi autovehicule este un nou capitol din Codul Fiscal, aflat acum în dezbatere în comisiile parlamentare de specialitate. Această taxă, care se referă la prima înmatriculare a unui vehicul sub 3,5 tone, este calculată în funcţie de capacitatea cilindrică şi norma de poluare, dar şi de vârsta automobilului.
Modul cum este gândită taxa pe prima înmatriculare face inutilă introducerea unei taxe pe mediu, de care s-a vorbit atât pentru protejarea pieţei auto de importurile de maşini second-hand din Uniunea Europeană după aderare. Mihai Toti, preşedintele Administraţiei Fondului de Mediu, spune că aşa cum apare taxa pe prima înmatriculare în proiectul de Cod Fiscal, aceasta satisface necesitatea de a proteja piaţa internă de invazia de maşini second-hand după aderare. Totuşi, Administraţia Fondului de Mediu nu a avizat această taxă pe prima înmatriculare, şi nici nu poate formula o opinie vizavi de aplicarea ei, pentru că responsabilitatea proiectului "e la Finanţe". Ideea principală este însă că un obiect nu poate fi impozitat de două ori, aşa că taxa ecologică, deocamdată, rămâne în suspensie. "Oricum, despre taxa ecologică nu au fost altceva decât discuţii, nu s-a luat nicio hotărâre, chiar dacă un proiect vizând aplicarea acestei taxe a fost trimis la Bruxelles", ne-a declarat Mihai Toti.

Maşinile administraţiei, scutite de taxă
Sunt scutite de la taxa pe prima înmatriculare vehiculele istorice, definite conform normelor legale în vigoare, dar şi vehiculele provenite din donaţii sau finanţate din împrumuturi nerambursabile sau din programe de cooperare ştiinţifică şi tehnică, acordate instituţiilor de învăţământ şi cultură, ministerelor şi unităţilor administraţiilor publice, patronatelor şi sindicatelor, asociaţiilor şi fundaţiilor de utilitate publică de către guverne străine, organisme internaţionale sau organizaţii nonprofit.

2.750 de euro, taxa pentru înscrierea unei maşini mai vechi de 10 ani
* taxa pentru achiziţionarea Mercedes C-Klasse, motor de 18 litri, Euro 4 - 282,9 euro
* pentru un autoturism din 1995, de 1,8 litri, non-Euro - 2.750 de euro
* pentru un Volkswagen Golf nou, Euro 4 - 108 euro
* pentru un Renault Clio nou, Euro 3 - 230 euro

"Nu se poate elabora o taxă de două ori pentru acelaşi lucru. Odată ce se adoptă taxa prevăzută în Codul Fiscal, taxa ecologică nu mai e de actualitate"
Mihai Toti
preşedintele Administraţiei
Fondului de Mediu

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite