Târgul milionarilor, la prima ediţie în România

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Aproape 200.000 de euro au fost investiţi pentru organizarea expoziţiei de lux din Capitală

Romexpo, doar pentru cine îşi permite.
Iar organizatorii sunt încrezători că miniştrii, oamenii de afaceri şi vedetele nu vor întârzia să apară. Evenimentul se doreşte o replică românească a târgurilor internaţionale dedicate milionarilor din seria "Millionaire Fair". Însă totul este la o scară mult mai redusă. Nu atât din punct de vedere al spaţiului, pentru că expozanţii au la dispoziţie 7.000 de metri pătraţi, ci a obiectelor prezentate. Cel mai scump, dar şi cel mai mare obiect prezentat este un iaht Azimut de 1,5 milioane de euro, doar cu puţin mai mult decât cel mai scump telefon mobil din lume, prezentat la Târgul milionarilor de la Moscova, în valoare de 1,2 milioane de dolari. Din urmă vine Rolls Royce-ul Phantom, adus în România de Automobile Bavaria, care ajunge la suma de 600.000 de euro.
Sosiile vedetelor de la Hollywood, la deschidere
La deschiderea târgului au defilat autoturisme în valoare de 3 milioane de euro, iar valoarea totală a produselor expuse se ridică la aproximativ 25-30 milioane de euro. Cu toate acestea, expozanţii sunt rezervaţi când vine vorba de potenţialii cumpărători. "În primul rând, această expoziţie va contribui la informarea publicului despre ce înseamnă produsele de lux. Luxul nu înseamnă neapărat ceva foarte scump. Noi suntem noi pe piaţă. Nu credem că vor creşte foarte mult vânzările după acest târg, ci cred că are, aşa cum am spus, un rol informativ. Târgurile internaţionale au fost de o cu toată altă amploare. Pentru început, cred că este ceva bun, însă nu cred că va ajunge vreodată de dimensiunile celui de la Moscova", spune Viorel Bălănescu, directorul firmei Nimbus. "Există posibilitatea de a vinde. Dar românii cunosc foarte puţin această plăcere de a se plimba cu iahtul, de a-şi petrece timpul liber aşa. Nu din cauza banilor, ci din cauza necunoaşterii. Suntem în perioada de educare a publicului. Noi vindem ambarcaţiuni în stilul clasic, ce nu plac oricui", adaugă el. Ideea organizării unui astfel de târg şi în România li s-a părut tuturor interesantă şi acesta a fost şi motivul pentru care au decis să participe. Directorul general al Romexpo, George Cojocaru, a afirmat că investiţia totală a Romexpo pentru organizarea evenimentului s-a ridicat la o sumă cuprinsă între 150.000 şi 200.000 de euro, iar investiţia în efectele pirotehnice care au deschis expoziţia a fost estimată la peste 60.000 de euro. Tot la deschiderea Luxury Show au fost prezentate maşini de lux, precum Rolls Roys, Mercedes F500, Infinity, Maserati, Mercedes E280, ML350, Morgan, din care au coborât, pentru a se lăsa fotografiate, sosiile unor vedete de la Hollywood: James Bond, Marilyn Monroe, Angelina Jolie, Paris Hilton, Halle Berry, dar şi Andy Garcia.
Eveniment pentru cei cu venituri de peste 2.000 de euro
Prezenţa sosiilor vedetelor internaţionale la Luxury Show a fost gândită de regizorul Petre Năstase. "A fost o provocare pentru orice regizor să poată face un spectacol pentru marile firme de lux. Mi-a plăcut ideea foarte mult. Am şi experienţa necesară şi am acceptat să intru în acest proiect. Sunt aşteptaţi miniştri, oameni din show-biz, de afaceri", a afirmat Petre Năstase. "Vedetele adevărate vor fi primite pe covorul roşu, devenit deja clasic, şi vor trece printr-un tunel de artificii. Vor cânta Proconsul, Loredana. Asta este sala de gală special destinată acestor oameni care, de ce nu, ne aşteptăm să cumpere cât mai multe obiecte din cele expuse aici", a adăugat el. Ideea organizării acestei expoziţii a pornit de la un studiu din care reieşea că numai în Bucureşti sunt 3.000 de persoane cu venituri de peste 8.000 de euro lunar, 13.000 care câştigă undeva în jur de 2.500 de euro pe lună şi câteva zeci care sar de 1.000 de euro. Iar la nivel naţional sunt câteva sute de milionari în valută. "Eu cred că românii au simţul luxului, altfel nu ar fi prezenţi aici. Noi am venit aici pentru mai multă publicitate. Cel mai scump obiect prezentat de noi este Hummerul placat cu aur. Aurul de pe această maşină se ridică la 20.000 de euro. Iar în total 150.000 de euro. Noi vindem sisteme de placare. Pentru că aurul a fost iubit şi va fi iubit cât timp vom mai exista pe pământ. Avem o cerere foarte mare în toată Europa. Am vândut, anul acesta, până acum, 500 de sisteme de placare. Vând o afacere la cheie", spune Daniel Szabo, preşedinte al firmei Real&Gold, prezent la expoziţie. Dacă unii îşi expun mobilă, alţii, iahturi, cei de la Traffic Chairs au adus fotolii de masaj. Un astfel de obiect costă între 1.500 şi 4.000 de euro.
"Noi suntem distribuitori exclusivi pe piaţa din România a fotoliilor de masaj Keyton, care sunt numărul 1 în domeniu, în Europa", explică reprezentantul firmei, Cosmin Pavel. Iar românii se pare că sunt interesaţi pentru că acesta spune că vânzările anuale se ridică la câteva zeci pe an, iar de la această expoziţie aşteapă să aibă cel puţin 10 astfel de fotolii vândute. "Cu atât mai mult cu cât se apropie Sărbătorile de Crăciun şi este un cadou potrivit pentru oamenii care au posibilităţi financiare. Pot să menţionez că, tot cu această ocazie, premierul britanic Tony Blair a primit din partea soţiei un astfel de fotoliu", adaugă Cosmin Pavel. Din cele aproape 100 de firme participante, majoritatea sunt româneşti, iar produsele sunt importate. Cine nu are un buzunar suficient de adânc pentru a-şi cumpăra vreun obiect expus ar putea arunca un ochi pentru 50 de lei noi. Astăzi, vor fi prezentate aparatele de zbor şi ambarcaţiunile, iar pe 9 decembrie - obiectele de design vestimentar şi bijuteriile, iar în ultima zi a târgului, 10 decembrie - amenajările interioare.

Primul târg de lux, inventat de un olandez în 2002
Puţini ar fi visat că pot găsi într-un singur loc antichităţi, avioane private, iahturi, bijuterii exclusiviste, case, maşini, dar şi cai pursânge. Totul a devenit realitate în 2002, la Amsterdam, în Olanda, când a luat naştere "Millionaire Fair" (Târgul Milionarilor). Încă de la debutul său, evenimentul a devenit unul dintre cele mai zgomotoase exporturi ale Olandei. Conceptul "Millionaire Fair" a fost creat de Yves Gijrath, 39 de ani, un antreprenor olandez şi consultant de marketing care a descoperit caracterul trecător al banilor. Fiu al unui agent de turism şi supravieţuior al unei tabere de concentrare, Gijrath a făcut prima sa avere în calitate de consultant de marketing pe care investit-o în cele mai bune hoteluri din lume, scrie "The New York Times". Apoi şi-a mărit averea prin afacerile cu presa gratuită din Amsterdam, dar curând s-a lăsat de ele. Apoi a pus bazele unei reviste numite "Quality", dar cum publicaţia era destinată milionarilor, Yves Gijrath a decis să o redenumească Millionaire (Miljonair magazine). Millionaire Fair a fost creat special de compania media Gijrath Media Group pentru cititorii şi firmele care cumpărau publicitate în revista Millionaire, dar şi pe cei mai importanţi actori din industria bunurilor de lux. Din acel moment, evenimentul este nelipsit din calendarele evenimentelor industriei de lux şi a devenit o adevărată marcă înregistrată a acestora. La trei ani după primul târg de la Amsterdam, acesta s-a mutat şi în Rusia, la Moscova, apoi în 2006 acestora li s-au adăugat şi cele de la Cannes, în Franţa, Shanghai, în China, dar şi Courtrai, în Belgia. De anul viitor, evenimentul va ajunge şi în Dubai. În Rusia sunt aproximativ 33 de miliardari şi 90.000 de milionari în dolari, iar Moscova este oraşul cu mai mulţi oameni bogaţi decât New York-ul. Vânzările la cea de-a doua ediţie a târgului milionarilor de la Moscova, organizată anul acesta, au ajuns la 635 milioane de dolari. şi nu este de mirare, mai ales că expoziţia a fost vizitată de 40.000 de oameni, iar biletul de intrare a costat între 34 şi 200 de dolari. Cât despre China, aceasta este al treilea cel mai mare consumator de bunuri de lux, cu 12% din vânzările globale, situată imediat după Japonia, cu 41%, şi SUA, cu 17%. În China este estimat că trăiesc nu mai puţin de 230.000 de milionari.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite