Târgul din Koln aduce ultimele inovaţii din industria foto

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cei mai mari producători de aparatură, articole şi accesorii din domeniul fotografic, al tehnicii de filmat, de tipărire şi video din întreaga lume, îşi dau întâlnire în perioada 26

Cei mai mari producători de aparatură, articole şi accesorii din domeniul fotografic, al tehnicii de filmat, de tipărire şi video din întreaga lume, îşi dau întâlnire în perioada 26 septembrie-1 octombrie a.c., în Germania, la ediţia 2006 a celui mai important târg de articole fotografice - Photokina. După o pregătire de un an de zile, producătorii de aparate foto digitale se întrec la Koln în prezentarea de noi modele. Evenimentul suscită interesul a peste 300 de români care deja şi-au contractat bilete pentru expoziţia de aparate foto din Germania.
Specialiştii anticipează deja câteva tendinţe ale tehnologiei de profil. Produsele prezentate la Köln sunt aşteptate pe rafturile magazinelor din întreaga lume în perioada imediat următoare. Practic, expoziţia din Germania este cea care determină tendinţele tehnologice în domeniul obţinerii şi utilizării imaginilor. Una dintre tendinţe este intrarea tot mai puternică pe piaţa camerelor foto digitale SLR a unor noi producători, cum ar fi Panasonic, Samsung şi Sony, ceea ce face produsele accesibile unei mase de utilizatori din ce în ce mai mare. În plus, se remarcă faptul că fototelefoanele mobile evoluează spre sisteme multimedia, camerele video digitale renunţă la banda magnetică şi adoptă suportul DVD sau HDD, în timp ce camerele video analogice practic au dispărut de pe piaţă.

Producătorii tradiţionali se întrec în lansări
Canon China a anunţat succesorul lui Canon 350D - Canon 400D, un aparat cu un senzor CMOS cu rezoluţie de 10,1MP cu crop factor de 1,6 (3888 x 2592). Totodată, a anunţat şi două obiective din seria L: EF 50mm f/1.2L USM si EF 70-200mm f/4L IS USM. Olympus a lansat Olympus SP-510 UZ: 10x zoom optic, (38-380mm), 7,1 MP şI o senzitivitate până la ISO 400; Olympus FE-170 şi FE-180: 6,0MP, 3x zoom optic 38-114mm 1:3.1-5.9, 6.4cm/2.5" LCD; Olympus µ (mju:(725 SW: 7,1MP, 3x zoom optic; Olympus µ (mju: 1000: carcasa din oţel inoxidabil, 10,0 MP, 3x zoom optic 1:2.8-4.7.
Dintre cele cinci aparate compacte aduse de Nikon, menţionăm: COOLPIX S7c: 7.1 megapixeli şi zoom optic 3x (35-105mm) cu LCD de 3 inchi (7,62cm); COOLPIX L5: 7,2 megapixeli, zoom optic 5x (38-190mm) şi sistemul VR folosit la obiectivele interschimbabile. LCD-ul este de 2,5 inchi; COOLPIX L6: 6,0 megapixeli, 3x zoom optic (38-116mm); COOLPIX S10: 6,0 megapixeli, 10x zoom optic (38-380mm); COOLPIX S9: 6,1 megapixeli, zoom optic 3x (38-114mm0).
La rândul său, FujiFilm a anunţat succesorul lui FinePix S9000/S9500 - FinePix S9100/Finepix96000, cu un zoom optic 10,7x şi cu un senzor de 9MP.

54 de euro, costul biletului de intrare
Din păcate, ţara noastră se poate lăuda cu o singură participare, în 2004, la Photokina, spune Roberta Modoveanu, oficial al reprezentanţei Koelnmesse în România, organizatorul târgului. Motivul pentru care România nu este prezentă în acest an cu stand ţine de faptul că importurile domină piaţa autohtonă. "În schimb, sunt tot mai mulţi vizitatori interesaţi să vadă la faţa locului cele mai noi modele şi să se informeze asupra preţurilor. Pentru toată perioada, biletul de intrare este 54 de euro", ne-a declarat Moldoveanu. Potrivit acesteia, vizitatorii români merg pentru contracte şi contacte, cei mai mulţi având dinainte stabilite întâlnirile. "Alţii spun că merg la târg pentru că acolo sunt modele de aparate de fotografiat la producători care nu există pe piaţa românească", povesteşte Moldoveanu. Românul care merge la acest târg este în general importator de aparate fotografice, tehnică specială pentru fotografiere sau printing, dar şi persoane care lucrează în zona de imagine şi reprezentanţi ai firmelor mari de aparatură fotografică. Până în prezent, s-au vândut în avans acelaşi număr de bilete de intrare la târg - respectiv 300 - câte erau vândute la finalul ediţiei Photokina 2004. "Numărul total de anul acesta va fi mai mare, pentru că, în comparaţie cu perioada anterioară, au fost mai multe solicitări decât la ediţiile trecute. Acum 10 ani, la ediţia din 1996 au fost aproximativ 50 de vizitatori din România", spune Moldoveanu. La târgul din acest an, vor lua parte 1.600 de firme din 45 de ţări.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite