Tânăr antreprenor cu bani de la stat

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Silviu Petran a decis să-şi deschidă propria agenţie de turism printr-o investiţie de 70.000 de euro, parţial susţinută de stat. Pentru Silviu Petran, Facultatea de Economie şi Turism nu a fost doar un moft. După ce şi-a învăţat lecţia de marketing şi vânzări la UTI Grup, se pregăteşte de un business în turism.

La 26 de ani, Silviu Petran se poate lăuda cu o carieră pentru care mulţi l-ar invidia. În doar trei ani a reuşit să convingă conducerea unei companii de telefonie mobilă de top că este un bun specialist în vânzări, după ce timp de şapte luni a lucrat la grupul UTI condus de omul de afaceri Tiberiu Urdăreanu. A urcat destul de repede pe scara ierarhică şi a ajuns de la Account Executive la National Account Manager.

Dar tânărul absolvent de studii economice şi turism la Universitatea Româno-Americană şi-a stabilit şi alte priorităţi în viaţă. În paralel cu jobul actual, Petran a decis să intre în rândul oamenilor de afaceri. A convins destul de repede o echipă de cinci oameni apropiaţi să i se alăture şi să pună bazele unei afaceri în turism. „Pot spune că mişcarea am făcut-o mai mult din perspectiva faptului că voiam ceva doar al meu", susţine debutantul în antreprenoriat care a lansat agenţia de turism Exploratist. Recunoaşte că studiile universitare în domeniul turismului au avut un cuvânt greu de spus în start‑up-ul său. În timp ce în vara anului trecut încerca să îşi stabilească o excursie „ca la carte", şi-a dat seama că nu este bine înţeles de agenţiile de turism locale.

„Căutam o excursie în Egipt, dar încercam să stabilesc eu toate detaliile. Am primit în schimb o listă lungă cu ofertele lor, fără a ţine cont de ceea ce eu am cerut", spune Silviu Petran. Imediat după ce s-a întors din excursie s-a gândit la un plan de afaceri. Pasul următor a fost să implice alături de el şi pe alţii şi a încropit o echipă de cinci persoane. După un brainstorming cu echipa, planul de afaceri a fost definitivat. Împreună au lucrat timp de două luni la partea vizuală a firmei.

Proiect de 70.000 de euro

Tânărul a avut de lucru şi la partea financiară, iar astăzi valoarea totală a proiectului a ajuns la 70.000 de euro. Potrivit lui Petran, 15% din bani reprezintă fonduri nerambursabile oferite de către stat prin „Programul pentru stimularea înfiinţării şi dezvoltării microîntreprinderilor de către întreprinzătorii tineri". Diferenţa sumei investite de Petran provine din resurse proprii (25%) şi 60% urmează să vină dintr-un împrumut bancar - 80% garantat de către stat şi 20% garantat de către administrator.

Obiective ambiţioase

Prin noul business, tânărul investitor încearcă să promoveze turismul de aventură, dinamic, combinat cu practicarea diferitelor sporturi. Odată pornită afacerea, el îşi propune să investească şi în promovare. Vizează pentru primul an de activitate o cifră de afaceri de aproximativ 300.000 de euro şi estimează un număr de 125 de clienţi care vor achiziţiona pachete turistice. Pentru următorii doi ani, Petran preconizează o creştere anuală a cifrei de afaceri cu 37%, respectiv 55%.

Destinaţii exotice pentru turiştii români

„Cred că am mers pe o variantă uşor pesimistă. Sunt clienţi care aleg excursii de 7.000 de euro şi chiar de 10.000 de euro. Ca business, cred că va fi un boom mai mare decât cel pe care îl preconizăm", mai spune el. Pentru început, Petran şi Exploratist se vor concentra pe partea de outgoing şi vor trimite turişti români către destinaţii „picante" din toată lumea. Agenţia va oferi servicii personalizate, în funcţie de nevoile clientului, atât către destinaţii precum Africa, Alaska, Groenlanda, Islanda, Antarctica, India şi China, cât şi circuite în Europa. Pe termen mediu, strategia agenţiei este să se dezvolte şi pe partea de incoming - va aduce turişti străini în România.

Vezi pe forbes.ro care este ultima provocare a lui Silviu Petran

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite