Sute de călători au întârziat o oră şi jumătate pentru că CFR nu-şi păzeşte liniile

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Câteva trenuri de lung parcurs au întârziat cu mai mult de o oră, indignând sute de călători. Cauza: ca de obicei, „persoane necunoscute“ au furat diverse echipamente feroviare, în lipsa pazei ce trebuia asigurată – potrivit unui proiect normativ uitat prin sertarele birocraţilor – de către Jandarmeria Română.

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA ne-a informat, azi-dimineaţă, că circulaţia feroviară din zona Crivina-Brazi (între Ploieşti şi Bucureşti) se desfăşoară la cale liberă, din cauza unei defecţiuni tehnice la instalaţia de dirijare a traficului. „Defecţiunea este produsă de persoane necunoscute care au sustras mai multe elemente (bobine, relee etc.) din componenţa instalaţiei de siguranţă a circulaţiei“, precizează CFR. Precizăm şi noi că Ministerul Transporturilor a pregătit încă de astă-vară un proiect de ordonanţă în baza căruia liniile şi echipamentele CFR vor fi păzite de Jandarmeria Română (cum era şi normal), însă din motive deocamdată necunoscute ordonanţa întârzie să intre în vigoare.
În urma evenimentului de la Brazi, circulaţia trenurilor, întârzierile înregistrate în traficul feroviar la intrarea în Bucureşti Nord sunt de 60-90 de minute per garnitură.

Trenuri care ajung cu întârziere în Gara de Nord:

- P 3010 care circulă în relaţia Braşov – Bucureşti Nord – 90 min
- R 654 care circulă în relaţia Bicaz – Bucureşti Nord – 90 min
- Acc 1554 care circulă în relaţia Mărăşeşti – Bucureşti Nord – 90 min
- Acc 1632 care circulă în relaţia Oradea – Bucureşti Nord – 90 min
- Acc 1558 care circulă în relaţia Buzău – Bucureşti Nord – 90 min

„Echipele de intervenţie se află la faţa locului şi desfăşoară lucrări de înlocuire a elementelor furate, astfel încât circulaţia trenurilor să fie reluată în condiţii normale de trafic“, mai precizează CFR SA, care îşi cere scuze pasagerilor pentru disconfortul creat de acest încident şi îi asigură că toate măsurile operative întreprinse de angajaţii feroviari au ca principal scop reluarea circulaţiei feroviare în condiţii normale de trafic.

CITEŞTE AICI PROTOCOLUL ÎNCHEIAT ÎNTRE JANDARMERIE ŞI CFR!

CFR n-a intrat încă în Uniunea Europeană

Reamintim că, începând din 3 decembrie 2009, în ţările UE daunele provocate călătorilor de întârzierea trenurilor sunt despăgubite de către operatorii feroviari cu sume cuprinse între 25% din preţul biletului (pentru întârzieri de o oră) şi 50% (pentru mai mult de două ore). România are o derogare de cinci ani de la această normă europeană, astfel că, până în decembrie 2014, pasagerii din trenurile întârziate trebuie să se mulţumească cu scuzele CFR.

Călătorii sunt indignaţi

Unul dintre sutele de călători afectaţi de întârzieri ne-a transmis că şi aseară trenurile au ajuns mai târziu. "Este clar că ştiau de problemă de aseară. Ieri am plecat din Bucureşti cu un accelerat la 20:40 şi, în loc să ajung în Ploieşti la 21:25, am ajuns la 21:45. Cu siguranţă ştiau că s-a întâmplat ceva şi nu s-a luat nicio măsură. În dimineaţa aceasta, toate trenurile au avut întârzieri de peste o oră. Majoritatea sunt pline cu navetişti, ne bazăm pe orarul trenurilor, trebuie să ajungem la serviciu. Un incident ca asta îşi dă peste cap toată ziua. Deja mă gândesc cum o să fac deseară când mă întorc la Ploieşti, mi-e teamă că nici până atunci nu o rezolvă", ne-a spus pasagerul, care a venit la Bucureşti cu un tren ce a întârziat 90 de minute.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite