Supermarketurile ar putea aduce inca 1 miliard de euro in Romania

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Romania, una dintre cele mai sarace tari din Europa, cu perspectiva integrarii in Uniunea Europeana in 2007, pare sa nu fie prima alegere pentru investitorii straini, relateaza AFP. Cu toate acestea,

Romania, una dintre cele mai sarace tari din Europa, cu perspectiva integrarii in Uniunea Europeana in 2007, pare sa nu fie prima alegere pentru investitorii straini, relateaza AFP. Cu toate acestea, reprezentantii marilor lanturi internationale de supermarketuri au decis inceperea afacerilor in aceasta tara est-europeana si ar putea investi aici mai mult de un miliard de euro in urmatorii patru ani. In ciuda puterii de cumparare scazuta, din ce in ce mai multi romani prefera sa-si faca cumparaturile in supermagazine si sa cheltuiasca in medie 40-50 de euro, respectiv 50-60 de dolari la fiecare vizita, la fel ca in multe tari din UE, spune Dragos Rosca, analist la firma de consultanta Roland Berger. El adauga ca Romania are un potential de crestere foarte mare, iar piata nu va fi saturata nici in urmatorii patru sau cinci ani. "Sub comunism, romanii au suferit ani intregi de privatiuni, dar au descoperit o gama extrem de larga de produse in noile magazine care au rasarit dupa caderea vechiului regim", comenteaza AFP. Grupul Metro a fost primul care a deschis un supermagazin in Romania, in 1996. Astazi, grupul are peste 40 de supermagazine care deservesc o populatie de aproape 22 de milioane de locuitori. Pe de alta parte, Jean-Michel Arlaud, seful Hyparlo, operatorul in franciza al grupului francez Carrefour, declara la un moment dat ca "daca s-ar fi luat dupa datele studiului de piata realizat in Romania nu ar fi investit niciodata aici". Vanzarile primului magazin al grupului au fost de trei ori mai mari decat s-a previzionat, lucru care a creat premisele unor noi investitii in Romania. Grupul a investit pana in acest moment 100 de milioane de euro, iar pana in 2010 suma investita va fi de 400 de milioane de euro. Optimist cu privire la piata romaneasca se arata si grupul Cora, care a deschis prima unitate anul trecut in octombrie si care va deschide inca 14 magazine cu o investitie totala de peste 500 de milioane de euro. Si cum pe piata mai este loc destul, alte doua grupuri germane, Tengelman si Kaufland, si-au anuntat intrarea in Romania in acest an.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite