Superbrandurile din România afişează statistici trăsnite

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În premieră pentru România, la sfârşitul săptămânii trecute a fost lansat un album cuprinzând 66 de mărci notorii care s-au calificat ca "superbranduri" pe piaţa autohtonă. Volumul

În premieră pentru România, la sfârşitul săptămânii trecute a fost lansat un album cuprinzând 66 de mărci notorii care s-au calificat ca "superbranduri" pe piaţa autohtonă. Volumul inaugural este rezultatul unor anchete de conjunctură, mărcile fiind analizate de un consiliu format din 25 de personalităţi. Editat în limba engleză, în parteneriat cu agenţia BDR Associates, albumul "Superbrands România" apare în ţara noastră prin intermediul reţelei de birouri Superbrands din 60 de ţări.
Din cele 66 de mărci reprezentative pentru diferite industrii, 30% sunt branduri româneşti autentice. Cartea prezintă istoria fiecărui brand în parte, pe capitole specifice, dintre care cel mai interesant este rezervat unor statistici mai puţin cunoscute. Consemnăm, în continuare, extrase din acest album.
Fido Dido are 19 ani
Mascota care face diverse giumbuşlucuri pentru a promova băutura răcoritoare "7UP", Fido Dido, a apărut în 1987 pe platanele unui restaurant din New York. Nimeni nu ştie de unde vine numele băuturii "7UP", dar se cunoaşte că licoarea are 7 ingrediente.
Se vinde un Arctic pe minut
"Dacă s-ar aşeza unul lângă altul cele 12 milioane de frigidere produse de Arctic în cei 35 de ani de existenţă, s-ar obţine un lanţ a cărui lungime este egală cu distanţa Bucureşti-New York". Potrivit autorilor Superbrands România, numai în ţara noastră "se vinde câte un produs Arctic în fiecare minut".
BCR e condusă de femei
"Aproximativ 60% din persoanele ce ocupă poziţii de conducere în Banca Comercială Română (n.n. BCR) sunt femei", se arată în albumul Superbrands România. BCR este prima corporaţie autohtonă care are o universitate proprie.
Bonux, urmaşul lui Perlan
Potrivit Superbrands România, marca Bonux s-a născut din celebrul detergent românesc Perlan, care apăruse, până atunci, în numeroase formule.
În Borsec, toţi lucrează la Romaqua Group
Apa minerală Borsec este îmbuteliată în localitatea cu acelaşi nume din judeţul Harghita, de compania Romaqua Group. "Nu există, nici o familie din Borsec care să nu aibă măcar un membru angajat al acestei companii", se arată în album.
Michael Schumacher se îmbracă de la Braiconf
Celebrităţile din Formula 1, inclusiv Michael Schumacher, poartă cămăşi produse la Brăila, marca Braiconf. În fiecare an, pe poarta fabricii brăilene ies "aproximativ patru milioane de confecţii gata-de-îmbrăcat", notează Superbrands.
Cappy se produce în cea mai mare fabrică de suc din lume
Brandul Cappy s-a născut, în Belgia, în timpul celui de-al doilea Război Mondial. Acum, The Minute Maid Company unde s-a descoperit o metodă de a conserva pe termen lung sucurile de portocale - este cea mai mare fabrică de sucuri din lume.
Castrol, prima reclamă "scrisă pe cer"
Primul brand din lume care a beneficiat de tehnologia advertorială "skywriting" (scriere pe cer) este Castrol. Uleiurile purtând această marcă sunt dominante pe piaţa lubrifianţilor pentru motociclete.
Costumul lui Moş Crăciun, model livrat de Coca-Cola
În 1930, într-o promoţie pentru Coca-Cola, a apărut pentru prima dată personificarea lui Moş Crăciun, în costumaţia roşu-alb pe care, astăzi, o cunoaştem cu toţii. Se mai spune că, din punctul de vedere al celebrităţii mondiale, Coca-Cola ar fi al doilea cuvânt după OK.
şapte din zece români consumă Delikat
Delikat, care deţine peste 50% din piaţa mondială de produse sezoniere, a intrat în România în 1980. Aici deţine o pondere atât de mare, încât autorii albumului Superbrands au ajuns la concluzia că, din zece români, şapte consumă Delikat.
Un DERO pe secundă
Referitor la marca DERO, Superbrands consemnează că, în România, se vinde "în fiecare secundă" câte un pachet de detergent având această etichetă. Pe piaţa din Republica moldova, DERO este cea mai populară marcă de detergenţi.
Containerele DHL de 15 ori distanţa de la Pământ la Lună
Dacă s-ar aşeza containerele pe care firma de curierat DHL le-a transportat până în prezent, s-ar obţine un lanţ lung cât de 15 ori distanţa de la Pământ la Lună. Anual, DHL transportă 1,8 milioane de tone de pachete; puse în teanc, acestea ar avea echivalentul a de 240 de ori înălţimea turnului Eiffel sau de 5 ori Empire State Building. Numărul angajaţilor DHL este mai mare decât al locuitorilor oraşului italian Florenţa.
Nadia, Dracula şi... Gerovital
Timp de mai mulţi ani, "România "era asociată cu trei nume-cheie: Nadia Comăneci, Dracula şi Gerovital, se arată în catalog. Marca de cosmetice este prima din România care a fost înregistrată la Oficiul European al Patentelor.
Hochland, 6.000 de furnizori
Producătorul de brânzeturi Hochland, care deţine două unităţi de producţie în România (în judeţul Mureş), are 6.000 de furnizori de lapte, potrivit Superbrands.
Pentru IBM lucrează cinci laureaţi Nobel
Primii astronauţi au păşit pe Lună cu ajutorul computerelor IBM; compania producătoare deţine cea mai extinsă reţea de intranet (administrată printr-un satelit propriu). Aici sunt angajaţi cinci dintre laureaţii Premiului Nobel acestea ar fi, în linii mari, coordonatele Superbrandului IBM.
70% din femei nu poartă măsurile potrivite la lenjerie
Jolidon este marca de lenjerie intimă la care Superbrands s-a oprit pentru a consemna că 70% din femei poartă măsuri greşite. În plus, "pentru a produce un sutien este nevoie de 100 metri liniari de fire şi fibre, la care se adaugă alte 50 de componente care se ansamblează executându-se 28 de operaţiuni".
Pământenii beau 1.649 de ceaiuri Lipton pe secundă
"După apă, ceaiul este a doua băutură, ca popularitate pe plan modial", se arată în albumul Superbrands. Marca Lipton a devenit notorie şi datorită următoarelor statistici: în fiecare secundă se beau 1.649 ceşti de ceai şi 156 de pet-uri Lipton Ice Tea, iar în fiecare zi se consumă peste 170 milioane de ceşti.
Mobexpert se vinde în Franţa fără să aibă magazine proprii
Autorii catalogului Superbrands estimează că "în fiecare casă din zece existente în Franţa se găseşte cel puţin o piesă de mobilier marca Mobexpert, cu toate că deţinătorii brandului încă nu au deschis acolo un magazin propriu".
Pentru Nokia, la început a fost hârtia
Superbrandul Nokia a debutat în afaceri ca producător de hârtie, după care, în 1987, a fost primul furnizor de telefoane portabile.
Cât reţine un Pampers
O piesă Pampers are greutatea de 50 grame şi poate reţine o cantitate de lichid echivalentă cu de 50 de ori propria greutate. Adică, 2,5 kilograme...
Cinci produse Philips pe secundă
Autorii catalogului notează că, în fiecare secundă, pe piaţa mondială se vând câte cinci produse electronice marca Philips. Compania deţine 65% din corpurile de iluminat de pe aeroporturi, 30% din farurile auto şi 30% din becurile aprinse în birouri.
Sensiblu are un milion de clienţi pe lună
Deţinătorii brandului Sensiblu au emis peste 800.000 de carduri de fidelitate şi înregistrează, în fiecare lună, mai mult de un milion de clienţi.
În România s-au mestecat 141 de tone de gumă
Datele centralizate de Winterfresh şi adnotate în catalogul Superbrands românia arată că în primul semestru din 2006, consumul de gumă de mestecat s-a ridicat la 141 de tone.

Alte curiozităţi
* Fulga a fost sărbătorită ca un copil de doi ani
* Head&Shoulders se promovează prin SF-uri şi telenovele;
* Henkel deţine mai multe mărci (Fa, Schwarzkopf, Persil, Pur) care sunt, toate, cotate ca Superbranduri în România;
* Librăriile Humanitas au avut, în 2005, peste 200.000 de clienţi;
* Michelin produce anual 770.000 de anvelope, 95.000 de camere şi 4 milioane de metri liniari de cabluri.
* MOL Group a cunoscut cea mai rapidă creştere a cotaţiilor bursiere, acţiunile acestuia listate la Budapesta, Varşovia şi Luxemburg având, din 1995, o apreciere de 1.700%;
* ONT Carpaţi este grupul pentru care lucrează 300 de agenţii de turism;
* Prigat a vândut, în 2005, în România, peste 73 de milioane de sticle de suc.

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite