Strategia Dunării intră în faza marilor licitaţii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În această vară vor demara procedurile de selecţie a unor proiecte care vor transforma bătrânul fluviu într-un magnet pentru investitori. Lucrările de îmbunătăţire a condiţiilor de navigaţie şi de dezvoltare a porturilor cu potenţial turistic vor fi primii paşi concreţi în aplicarea Strategiei Dunării.

Începutul lunii iulie 2011 marchează, în România şi nu numai, începutul implementării Strategiei Uniunii Europene pentru regiunea Dunării. În cadrul acestui megaproiect, ţării noastre îi revine coordonarea domeniilor prioritare „Transport - navigabilitate" (împreună cu Austria), „Cultură, Turism şi îmbunătăţirea relaţiilor dintre persoane" (împreună cu Bulgaria) şi „Protecţia faţă de riscurile de mediu" (împreună cu Ungaria). De aceea, investitorii care şi-au propus să acţioneze într-unul dintre aceste domenii ar trebui să fie de două ori mai atenţi de-acum încolo, pentru că vor începe să „curgă" licitaţiile de atribuire a diverselor lucrări şi/sau servicii necesare în aplicarea Strategiei Dunării.

Începe bătălia pentru miliardele UE

Pentru început, sunt anunţate licitaţii din domeniul Transport, dar în această vară vor demara competiţiile şi în celelalte sectoare prioritare, au anunţat oficialităţile prezente la confereinţa de lansare a implementării Strategiei Dunării, desfăşurată la finele săptămânii trecute în judeţul Tulcea. Ministerul Transporturilor va derula o bună parte din proiecte în cadrul Strategiei Dunării. „Cele mai importante proiecte pe care le derulăm sunt modernizarea Canalului Dunăre-Marea Neagră, modernizarea Canalului Poarta Albă - Midia - Năvodari, îmbunătăţirea condiţiilor de navigaţie pe Dunăre pe sectorul Călăraşi-Brăila şi pe sectorul comun româno-bulgar al Dunării (n.n. - aici, licitaţiile vor începe în august), introducerea Sistemelor Inteligente de Transport Naval RO-RIS, execuţia Podului rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră şi lucrări aferente infrastructurii rutiere şi de acces în portul Constanţa sau de reabilitare şi modernizare a infrastructurii portuare în Portul Brăila.

Mai sunt vizate modernizarea porturilor cu potenţial turistic (Giurgiu, Corabia, Olteniţa şi Calafat), dezvoltarea capacităţii feroviare în zona fluvio-maritimă a Portului Constanţa, modernizarea sistemului de semnalizări de navigaţie pe Canalul Dunăre - Marea Neagră şi pe Canalul Poarta Albă - Midia - Năvodari, dar şi construcţia Canalului Dunăre-Bucureşti, proiect care va fi finanţat în parteneriat public-privat", a precizat ministrul Transporturilor, Anca Boagiu. În prezent, sunt deja în diverse stadii de execuţie proiecte precum podul rutier peste Canalul Dunăre - Marea Neagră (în valoare de 35 de milioane de euro), drenarea Canalului Dunăre - Marea Neagră (100 de milioane de euro) şi lucrările de îmbunătăţire a căilor navigabile de pe sectoarele comune cu Bulgaria (25 de milioane de euro).

Asistenţă pentru investitori

În perioada următoare va fi convcocată prima Reuniune a Comitetului Director al Forumului Naţional de Implementare a Strategiei Dunării. În cadrul acestui eveniment urmează să se discute o serie de obiective, cum ar fi stabilirea unui grup de lucru specializat pentru acordarea de asistenţă în domeniul finanţării proiectelor. Vor fi organizate, de asemenea, două forumuri economice, unul în zona de vest şi altul în zona de est a României, pentru ca întreg teritoriul României să beneficieze de oportunităţile oferite de Strategia UE pentru Regiunea Dunării.

Hărţile de risc, gata până în 2013

Prezent la conferinţa de lansare a implementării Strategiei UE pentru regiunea Dunării, ministrul Mediului, Laszlo Borbely, a amintit de obiectivul realizării hărţilor de risc. „Până la sfârşitul anului 2013 trebuie să avem aceste hărţi care ne vor arăta unde există riscurile de inundaţii, ca şi un sistem de prognoză şi alrmare în zonele inundabile. Greul de-abia acum începe", a spus ministrul Mediului.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite