Strategia Nationala de Export, apreciata de specialistii europeni

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Strategia Nationala de Export, aflata in faza finalizarii strategiilor sectoriale, a fost apreciata de expertii Centrului International de Comert de la Geneva ca o strategie practica si capabila de a

Strategia Nationala de Export, aflata in faza finalizarii strategiilor sectoriale, a fost apreciata de expertii Centrului International de Comert de la Geneva ca o strategie practica si capabila de a genera rezultate pozitive in circa un an. In cadrul strategiei au fost elaborate pana acum 16 strategii sectoriale, pe domeniile care sunt considerate ca au cel mai mare potential de export, intre care mobila, IT, vinul, textilele, agricultura ecologica, constructiile de masini, agroturismul. Urmeaza, in circa o luna, integrarea strategiilor sectoriale intr-o strategie unitara, ceea ce, spune Costin Lianu, director pentru promovarea exportului in MEC, nu va insemna numai a pune cap la cap strategiile sectoriale, ci analiza, prioritizare, incercadu-se si o anumita focalizare. Strategia Nationala de Export, care a fost inceputa acum un an si la care lucreaza acum peste 200 de persoane, este pe patru ani si urmeaza sa fie finalizata in aceasta vara. Leonor von Linburg, unul din cei doi experti europeni care au acordat consultanta in finalizarea strategiilor sectoriale, considera ca un atu important pe baza caruia strategia va putea fi implementata cu succes este colaborarea dintre sectorul public si cel privat. "Aceasta sesiune de consultari a fost destinata in special pentru a evita sa punem pe hartie doar o lista de dorinte. Intregul efort este facut ca sa avem intr-adevar ceva care chiar poate fi implementat". Conform expertului ITC (International Trade Center), multe masuri pot fi luate imediat si au un termen redus de implementare, iar primele rezultate pozitive ar putea aparea in circa un an. Anton Said, expert in strategii de export, membru in boardul ITC, considera ca, spre deosebire de alte strategii, aceasta va functiona din doua motive: nu e strategie dezvoltata din afara, de un consultant sau o organizatie, ci din interiorul mediului de afaceri, pe baza unui parteneriat public privat, si nu este o lista de dorinte, ci o strategie practica, realista, bazata pe resurse identificate. "In opinia noastra, multe strategii esueaza pentru ca nu se bazeaza pe resursele necesare. Pentru fiecare sector sunt stabilite clar obiective, ce initiative vor fi implementate, care va fi impactul lor", explica expertul european. Strategii similare, urmand aceeasi metodologie, au fost finalizate cu consultanta Centrului de la Geneva pentru Kenya, Sri Lanka, Santa Lucia sau se afla in curs de elaborare pentru Vietnam, Laos, Granada sau Belize.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite