Start în bătălia pentru licenţele de telefonie

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească marii operatori pentru a intra sau a rămâne pe piaţa românească de telecomunicaţii vor fi supuse azi dezbaterii publice.

Prima etapă a reorganizării pieţei de telefonie mobilă va avea loc astăzi, odată cu lansarea spre dezbatere publică a condiţiilor de atribuire a licenţelor de frecvenţă, şi se va încheia în vară, odată cu preluarea - în urma licitaţiei - a licenţelor de către operatorii calificaţi.

Ce se va vinde la licitaţie? În primul rând, licenţele în banda de 900 MHz ale Orange, Vodafone şi Cosmote, a căror valabilitate expiră. În al doilea rând, şi licenţe într-un spectru radio ocupat în prezent de Armată, şi care odată eliberat poate fi utilizat pentru a oferi internet de mare viteză 4G.

15 ani, un termen prea lung

Acesta este primul pas pentru ca românii să poată folosi la maximum potenţialul celor mai noi gagdeturi - Apple sau Samsung - care sunt compatibile cu reţele 4G. Autoritatea Naţională pentru Comunicaţii (ANCOM) va organiza licitaţia şi intenţionează ca licenţele astfel atribuite să dureze 15 ani.Termenul de valabilitate a licenţelor de telefonie mobilă ar trebui să fie scurt, nu de 15 ani, cât propune ANCOM, pentru a permite mai des o relansare a pieţei şi a concurenţei din domeniu, a declarat vicepreşedintele Consiliului Concurenţei (CC), Valentin Mircea.

„În urma acestui proces, piaţa telecomunicaţiilor se va relansa şi vor fi stabiliţi jucătorii care vor activa în următorii ani. Legat de această licitaţie, există câteva aspecte de care ar trebui să se ţină cont, şi anume durata licenţelor, asigurarea premiselor intrării de noi operatori telecom şi tipul de licitaţie ales", a afirmat vicepreşedintele Consiliului Concurenţei, prezent la un eveniment de specialitate.

El a adăugat că a prevedea viitorul este un proces dificil, mai ales în domeniul telecom, unde se inovează foarte mult. În plus, „intrarea unui nou jucător presupune investiţii importante din partea acestuia în construirea reţelei şi a brandului şi ar pune mai multă presiune concurenţială pe operatorii deja prezenţi. Credem că nu ar fi bine pentru evoluţia pieţei în viitor să rămână doar actualii jucători", a spus Mircea.

De cealaltă parte, operatorii deja prezenţi pe piaţa noastră de telefonie mobilă (Vodafone, Orange şi Cosmote) arată că au investit aici masiv, aproape 8 miliarde de euro, şi că vor continua să aloce fonduri pentru dezvoltarea reţelelor.

8 miliarde de euro este suma alocată în total de operatorii de telefonie mobilă pentru dezvoltarea reţelelor din România.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite