StarBev, preluată de canadieni în locul japonezilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Molson Coors Brewing Company, cu sediul în Montreal (Canada), a anunţat astăzi semnarea unui acord definitiv cu StarBev, deţinut de fondurile CVC Funds, în vederea achiziţionării StarBev pentru suma de 3,5 miliarde de dolari. Zilele trecute, japonezii de la Asahi dădeau ca sigură preluarea StarBev, cu 3 miliarde de dolari.

Cu sediile centrale în Amsterdam (Olanda) şi Praga (Cehia), compania StarBev deţine nouă fabrici de bere în Europa Centrală şi de Est.
„Achiziţia StarBev se încadrează perfect în strategia Molson Coors de dezvoltare a portofoliului de mărci premium şi de extindere către pieţele cu potenţial de creştere din toată lumea“, a spus Peter Swinburn, Preşedinte şi CEO Molson Coors. „Piaţa de bere din Europa Centrală şi de Est este atractivă, având tendinţe istorice de dezvoltare şi potenţial de revenire pe măsură ce regiunea se întoarce la ratele de creştere din perioada pre-criză“.

Cumpărătorii cred că va creşte consumul de bere

Cu un număr de peste 4.100 de angajaţi, compania de bere StarBev deţine operaţiuni de producţie în Republica Cehă, România, Serbia, Croaţia, Bulgaria, Ungaria, Muntenegru şi vinde mărcile sale atât pe aceste pieţe, cât şi în Bosnia-Herzegovina şi Slovacia. Aflat în topul primelor trei companii de bere în fiecare dintre aceste pieţe, StarBev produce anual 13,3 milioane hectolitri. Portofoliul său de peste 20 de mărci cuprinde campionii locali Borsodi, Kamenitza, Bergenbier, Ozusko, Jelen şi Niksicko, precum şi mărcile Stella Artois, Beck’s, Hoegaarden, Lowenbrau şi Leffe, distribuite sub licenţă.
În urma achiziţiei, Molson Coors estimează că o parte semnificativă din veniturile sale vor proveni din pieţele emergente şi cele de creştere. Este de aşteptat ca pieţele din CEE să beneficieze pe termen lung de tendinţele de creştere a volumului şi a consumului per capita.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite