Sportul, o afacere care sfidează criza

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În ciuda crizei economice, piaţa mondială a sportului va înregistra venituri anuale de 145,3 miliarde de euro în 2015, impulsionată de notorietatea tot mai mare a evenimentelor sportive.

Îmbunătăţirea situaţiei economice în unele părţi ale lumii, veniturile tot mai mari din publicitate şi apetitul marilor companii pentru a sponsoriza competiţiile sportive vor determina o creştere anuală de 3,7% a acestei industrii de acum şi până în 2015, potrivit unui raport al PricewaterhouseCoopers (PwC).

Piaţa din America Latină a sportului va înregistra creşteri anuale de 4,9%, în contextul în care Cupa Mondială din 2014 va avea loc în Brazilia, se arată în raport.

În America de Nord, creşterea va fi de 4%.

„Creşterea se va observa mai ales în pieţele emergente -  BRIC (Brazilia, Rusia, India, China) şi Orientul Mijlociu, ceea ce va da naştere unor noi oportunităţi comerciale“, se arată în document.

În 2015, valoarea sponsorizărilor va ajunge la 45,3 miliarde de dolari (după creşteri anuale de 5,3%). Până atunci, veniturile din publicitate se vor ridica la 35,2 miliarde de dolari (de la 29,2 miliarde de dolari în 2010).

Un alt stimulent pentru creşterea acestei pieţe este şi avansul tehnologiei, autorii raportului considerând că media online, accesată în special prin terminale precum telefoane mobile şi tablete, va contribui semnificativ la dezvoltarea industriei.


Sport



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite