Snobismul creşte preţul hainelor "de marcă"

0
Publicat:
Ultima actualizare:

explică unii dintre ei - taxele vamale. Însă au omis un amănunt: între România şi ţările Uniunii Europene nu se mai aplică taxe vamale din 2002."Într-adevăr, preţurile la articolele din

explică unii dintre ei - taxele vamale. Însă au omis un amănunt: între România şi ţările Uniunii Europene nu se mai aplică taxe vamale din 2002.
"Într-adevăr, preţurile la articolele din magazinele noastre sunt mai mari, din cauza taxelor vamale", spune Alina Rădanţu, marketing manager al Solmar Group, compania care deţine în portofoliu francizele Mango, Promod, Castro şi +it. "Nu adăugăm nimic în plus. Tot ce este în plus reprezintă taxa vamală", precizează Rădanţu. Potrivit acesteia, contractul de franciză nu prevede un plafon al preţurilor pe care trebuie să îl aplice francizatul.
"Contractul de franciză ne insuflă principiile brandului respectiv - idei de marketing, aranjarea mărfii, maniera de a vinde. Ne obligă să respectăm brandul şi, de asemenea, preţul impus de ei în momentul lansării colecţiei", a mai adăugat reprezentanta Solmar Group.
Acest lucru este afirmat şi de Dania Steiner, director de strategie al CHR Consulting, companie de consultanţă în domeniul francizelor. Din portofoliul companiei face parte şi Zara, unul dintre cele mai cunoscute branduri de îmbrăcăminte la nivel local.
"Preţurile mai mari la produsele importate sunt efectul taxelor vamale, pentru cele care sunt importate în afara Uniunii Europene", spune Steiner, citând oficiali Zara.
"Ceea ce este importat din Uniunea Europeană este scutit de taxe, iar dacă produsele sunt fabricate în alte ţări, cum este China, atunci compania-mamă, prin intermediul căreia sosesc produsele în România, este cea care plăteşte taxele", spune Manole Popa, general manager al companiei de textile Conted Dorohoi, care a produs îmbrăcăminte în sistem lohn (hainele sunt produse la nivel local sub un brand internaţional) pentru Zara şi alte mărci internaţionale. Popa spune că produsele fabricate aici au luat drumul Spaniei, fiind aduse apoi de către distribuitorii locali. Tot în sistem lohn sunt fabricate sub branduri celebre produse şi pe pieţele Asiatice sau din America de Sud. Conform informaţiilor disponibile, firmele centrale sunt cele care plătesc taxele vamale pentru importuri din afara spaţiului Schengen, acolo unde este cazul. "Importurile de confecţii din statele Uniunii Europene sunt scutite de taxe vamale", confirmă şi Autoritatea Naţională a Vămilor.
"Firmele exploatează snobismul românilor în ceea ce priveşte preţurile. Dacă se cumpără oricum, normal că pun preţuri mari", explică Popa.
Faptul că nu taxele vamale sunt motivul tarifelor ridicate este iterat şi de declaraţia Mariei Grapini, preşedinta Federaţiei Patronale din Industria Uşoară. "Nu există niciun fel de taxe vamale între ţările Uniunii Europene şi România la importuri", spune Grapini.
Analiştii spun, însă, că motivul pentru care companiile optează pentru preţuri mai mari este lipsa concurenţei pe această piaţă.
"Merg cu marje foarte mari pentru că în România nu este consolidată o piaţă pentru produse premium", spune Gabriel Muraru, general manager al Dinasty, care deţine lanţul de magazine omonim.
Potrivit acestuia, piaţa românească încă nu este suficient informată în ceea ce priveşte acest segment. Pe de altă parte, şi lipsa unui număr mai mare de jucători este o premisă pentru stabilirea nivelului de preţuri.
"Speculează un vid din piaţă, care permite această aberaţie legată de preţuri", a mai adăugat Muraru.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite