Sms-ul, tot mai folosit ca unealtă de marketing

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În ultimii ani, mesajele sms au început să câştige tot mai mult teren ca mijloc de comunicare de marketing, datorită numărului din ce în ce mai mare de deţinători de telefoane mobile şi a

În ultimii ani, mesajele sms au început să câştige tot mai mult teren ca mijloc de comunicare de marketing, datorită numărului din ce în ce mai mare de deţinători de telefoane mobile şi a costurilor de promovare mai reduse. În plus, rezultatele unei campanii de marketing prin sms sunt, de multe ori, mai bune decât în cazul metodelor convenţionale de comunicare publicitară.
Numărul companiilor care aleg să îşi promoveze produsele prin intermediul sms-ului este în continuă creştere. Furnizorii de marketing direct spun că cererea creşte în medie cu 10 procente pe lună. "Clienţii noştri sunt, de regulă, magazinele mari de IT, cele universale care anunţă reduceri de preţ sau cluburile şi restaurantele care organizează diverse evenimente speciale. De curând însă, am adăugat în portofoliul clienţilor noştri şi o firmă de investiţii bursiere care îşi informează clienţii despre ultimele evoluţii ale indicilor pieţei de capital prin intermediul sms-ului", ne-a declarat Arthur Smaur, managerul unei firme din Timişoara care oferă marketing prin sms.
Bursa de sms prin internet
Pentru că într-o campanie de marketing bine închegată se trimit câteva zeci de mii de sms-uri, preţul pentru un singur sms livrat destinatarului poate ajunge la 4 sau 5 eurocenţi. Cu alte cuvinte, pentru a trimite 10.000 de sms-uri, o companie trebuie să plătească aproximativ 500 de euro. "Preţul se stabilieşte în funcţie de cantitatea de sms-uri cumpărată. Cu cât aceasta este mai mare, cu atât şi preţul scade. Prin www.mysms.ro se pot trimite câteva zeci de mii de sms-uri într-un singur minut", continuă Arthur Smaur. Firmele cu site-uri web pot trimite sms-urile direct de pe internet, prin intermediul unei aplicaţii software dezvoltate de către firma de marketing direct.

Rata de citire a mesajelor - 90 %
Cel mai mare avantaj al marketingului prin sms este rata ridicată de citire a mesajelor, de peste 90 la sută. Ea este mult superioară celei obţinute printr-o campanie de marketing prin email, care se ridică la circa 25 de procente. În cazul marketingului prin sms există însă riscul ca destinatarul mesajului să se simtă iritat de faptul că primeşte un mesaj publicitar pe telefonul mobil. Firmele din branşă spun că nu au primit până acum semnale de nemulţumire din partea celor care primesc mesajele. "Mesajele nu deranjează. Ele sunt primite cu simpatie sau iritare, în funcţie de relevanţa mesajului", a precizat Mihai Petroff, reprezentantul Asociaţiei Române de Marketing Direct (ARMAD).

Tendinţa
Piaţa de marketing direct prin sms va continua să crească, estimează specialişti din branşă. Mihai Petroff, reprezentantul ARMAD, spune că marketingul prin sms este avantajos pentru companii, deoarece acestea îşi pot trimite mesajele publicitare direct către consumatorii cu caracteristicile socio-demografice dorite. În plus, este un canal de comunicare cu un preţ foarte scăzut. În acest moment, principalii furnizori de marketing direct prin sms sunt companiile: Voxline, Artcos, Web2sms, Connex şi Orange.

Numerele de telefon se obţin în urma promoţiilor
Una dintre cele mai mari probleme ale firmei care vrea să comunice ceva prin sms potenţialilor clienţi este aflarea numerelor acestora de telefon mobil. Metoda cea mai utilizată pentru aflarea acestor numere sunt promoţiile iniţiate de companie. "Sunt cazuri când firma oferă cadouri în schimbul aflării numărului de telefon mobil. După completarea unui formular, clientul bifează şi opţiunea "accept să primesc mesaje informative", care dă astfel undă verde trimiterilor publicitare", explică Smaur. O altă variantă pentru construirea bazei de date necesare este colectarea informaţiilor în momentul participării la promoţii prin sms.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite