Skoda şi Dacia atacă piaţa maşinilor de familie

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În această toamnă, Dacia şi Skoda au lansat, fiecare, pe piaţa auto din România, câte o maşină de familie: Logan MCV şi Skoda Roomster. Cele două companii producătoare vizează acelaşi

În această toamnă, Dacia şi Skoda au lansat, fiecare, pe piaţa auto din România, câte o maşină de familie: Logan MCV şi Skoda Roomster. Cele două companii producătoare vizează acelaşi public-ţintă, iar preţurile la cele două autovehicule sunt aproximativ asemănătoare. În acest context, lupta se va da pe segmentul de marketing, dar importante vor fi şi notorietatea brandurilor şi raportul calitate-preţ.
Există destul de multe asemănări între cele două mărci, atât în ceea ce priveşte motorizarea, designul, dimensiunile şi strategiile de marketing ale producătorului, respectiv importatorului, astfel încât să le prezentăm pe amândouă faţă în faţă. Preţul pentru Roomster este cu aproximativ 2.000 de euro mai mare, însă îşi găseşte justificarea în dotările standard.
Case pe patru roţi
Doi adulţi, doi copii, verişorii şi căţelul pot pleca cu Logan MCV (varianta 7 locuri) în vacanţă fără nicio problemă. Habitaclul este destul de spaţios, mai ales pentru varianta cu 7 locuri. Dacă pe primele două rânduri de scaune încap lejer 5 persoane, pe ultimul rând trebuie să vă hotărâţi: ori un adult solid şi un copil, ori doi copii, ori un căţel şi doi copii. Banchetele se pot rabata în întregime sau fracţionat. Configurat cu 5 locuri, Logan MCV asigură 500 de litri spaţiu de stocare în portbagaj, iar dacă scoatem cele două rânduri de banchete ajungem la 2.350 de litri. Din păcate, suprafaţa de încărcare nu este plană, pasajele roţilor iau mult din spaţiu şi nu se pot încadra obiecte foarte lungi sau foarte late. În schimb, uşile din spate, care se deschid complet, fac încărcarea foarte uşoară. Pe bancheta din spate se intră şi se iese cam greu, însă dacă ţinem cont că acel spaţiu este destinat în special copiilor, nu mai este o problemă.
Skoda s-a gândit mai mult la confortul pasagerilor decât la numărul lor. Pe bancheta din spate încap lejer 3 persoane, ce-i drept, nu toate adulte. Doi adulţi şi un copil pot sta însă foarte lejer. Constructorii cehi au intenţionat să asigure confortul unei adevărate garsoniere pe bancheta din spate a Roomster-ului. Scaunul din mijloc se poate rabata şi se transformă într-o măsuţă, cu locuri speciale pentru sticle sau pahare. Pe aceasta, copiii se pot juca, pot mânca sandvişuri sau se pot sprijini în timpul mersului. Volumul portbagajului este de 450 de litri, iar cu banchetele scoase, maximum 1.750 litri. Designerii Roomster-ului s-au gândit să delimiteze foarte clar "apartamentul" pe patru roţi în două încăperi: driving room (camera de condus) şi living-room (sufrageria). Driving-room-ul are geamurile laterale de dimensiuni mici, este robustă şi îţi dă senzaţia că eşti în avion. În cealaltă încăpere, sistemul Varioflex al scaunelor din spate oferă posibilitatea ajustării separate a fiecărui scaun în parte.
Dotările standard fac diferenţa
În ceea ce priveşte motorizarea, ambele mărci oferă variante atât pe benzină, cât şi pe motorină, după cum urmează: Logan MCV oferă motorizări de 1.4 - 75 CP, 1.6 - 90 CP, 1.6 16V 105 CP, 1.5 dCI - 70 CP. Skoda Roomster oferă în plus varianta "de oraş" 1.2 HTP 64 CP şi varianta-vedetă de 1.9 TDI cu 105 CP.
La capitolul dotări, Logan MCV cu 5 locuri are în pachetul standard, printre altele, airbag şofer, direcţie asistată, închidere centralizată, ştergător lunetă, jante oţel sau banchetă spate rabatabilă fracţionat. Preţul cu toate taxele incluse pentru pachetul standard este de 11.600 de euro.
Skoda Roomster are pentru toate modelele dotări standard de invidiat, dintre care amintim climatronic, ABS, volan reglabil, geamuri electrice faţă, servodirecţie sau sistem audio cu CD MP3. Din punct de vedere al preţurilor, cel mai aproiat model de Logan MCV este Skoda Roomster de 1.2 HTP, care costă 12.375 euro, DDP. Ca opţionale, Roomster-ul poate avea faruri adaptive (acele proiectoare care se aprind în funcţie de direcţie). Constructorii Dacia şi-au propus pentru anul 2007 să vândă 20.000 de unităţi, în timp ce Porsche România are în plan 2.000 de livrări pentru anul viitor.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite