Situaţia neclară de la Daewoo Craiova se prelungeşte

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Contractul de preluare a pachetului de 51% din acţiunile Daewoo Automobile Craiova de la coreenii de la Daewoo Motor va fi finalizat în circa 10 zile, interval de timp în care partea străină

Contractul de preluare a pachetului de 51% din acţiunile Daewoo Automobile Craiova de la coreenii de la Daewoo Motor va fi finalizat în circa 10 zile, interval de timp în care partea străină trebuie să dea un răspuns final, fie el afirmativ sau negativ.
Potrivit şefului Oficiului Participaţiilor Statului şi Privatizării în Industrie (OPSPI), Mihai Bogdan Cătuneanu, negocierile au fost finalizate, decizia finală pentru încheierea contractului fiind în mâna părţii coreene. "Au fost parcurse punctele aflate în contract şi a fost stabilită forma finală a acestuia. În prezent, negocierile au atins punctul dincolo de care nu se mai poate face nimic. Este de acceptat sau nu", ne-a declarat Cătuneanu. Ministrul economiei şi comerţului, Ioan Codruţ şereş, avansase ca termen-limită pentru încheierea contractului sfârşitul lunii aprilie.

Datoriile, principalul punct în divergenţă
Finalizarea contractului de preluare a acţiunilor a fost tergiversat şi din cauza datoriilor pe care uzina craioveană le are. De fapt, acesta a fost şi principalul punct aflat în divergenţă în cadrul negocierilor. Astfel, Daewoo Motor Company ar urma să îşi asume datoriile pe care Daewoo România le are faţă de aceasta, dar nu şi alte datorii faţă de afiliaţii companiei. Potrivit unei declaraţii a ministrului şereş, disputa a avut la bază pretenţiile eventuale pe care afiliaţii companiei coreene le-ar fi putut avea în ceea ce priveşte rambursarea altor datorii de către uzina din Craiova, după momentul preluării acţiunilor de statul român. Datoriile Daewoo Motor Craiova se ridică la circa 550 milioane de euro şi sunt acoperite în totalitate cu garanţii de către partea coreeană.

Nume sonore interesate de uzina craioveană
Companii de renume precum General Motors, Ford şi Renault-Nissan s-au arătat interesate de achiziţionarea pachetului de acţiuni, după ce OPSPI îl va pune în vânzare. La acestea se adaugă o uzină din China, care, potrivit ministrului şereş, produce maşini asemănătoare cu Matiz. Reprezentanţii Renault-Nissan au solicitat, recent, urgentarea clarificării situaţiei de la Daewoo. " Oricare dintre cele patru companii poate veni la Craiova, însă pe noi nu ne interesează partea financiară. Cei care vor veni la Craiova vor trebui să prezinte un plan de afaceri pe termen lung, pentru că asta ne interesează", a declarat şereş.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite