Sistemul Romtelecom dă peste cap plăţile electronice

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Noul sistem de apelare în reţele de telefonie fixă a îngreunat efectuarea tranzacţiilor prin card, la comerciant La fel ca şi în cazul unui apel telefonic, tranzacţiile prin card, de la

Noul sistem de apelare în reţele de telefonie fixă a îngreunat efectuarea tranzacţiilor prin card, la comerciant

La fel ca şi în cazul unui apel telefonic, tranzacţiile prin card, de la POS, nu pot fi efectuate fără folosirea prefixului de judeţ.

Modificarea sistemului de apelare în reţeaua Romtelecom a afectat funcţionarea aparatelor folosite la plata cu cardul în magazine (POS). Practic, efectuarea unei plăţi presupune conectarea POS-ului la sistemul informatic al unei bănci printr-o operaţiune asemănătoare unui apel telefonic.

Unele dintre POS-urile care folosesc reţeaua Romtelecom nu au putut fi folosite pentru tranzacţii, din cauză că numerele de telefon corespondente nu conţineau şi prefixul de judeţ, aceasta fiind o condiţie obligatorie pentru efectuarea apelurilor, începând cu data de 1 august.

Romtelecom a informat băncile

O serie de bănci, printre care Banca Comercială Română (BCR), Banca Transilvania şi BancPost au confirmat faptul că au întâmpinat astfel de probleme, relatează agenţia de presă NewsIn.

Reprezentanţii Romtelecom susţin că au informat băncile, încă din lunile februarie-martie, în legătură cu modificările care vor avea loc şi că dacă vor exista probleme, acestea vor trebui rezolvate de către fiecare instituţie de credit în parte.

"Actualizarea sistemelor informatice ale băncilor a fost deja efectuată, iar în cazul POS-urilor pentru care nu s-au făcut încă modificările, băncile sunt cele care trebuie să intervină, printr-o operaţiune simplă, de completare a numărului corespunzător respectivului terminal", a declarat, pentru NewsIn, Alexandru Perşanu, specialist în soluţii tehnice din cadrul diviziei pentru servicii de date şi internet al Romtelecom.

483 POS-uri BCR, afectate

Totodată, comerciantul care deţine un POS înregistrat după vechea numerotaţie poate contacta banca, iar schimbarea poate fi realizată în foarte scurt timp, terminalul fiind conectat la noul sistem şi redevenind funcţional.

Reprezentanţii BCR susţin că, la finalul săptămânii trecute, 483 de POS-uri active nu funcţionau din cauza sistemului de numerotaţie în reţeaua Romtelecom, ceea ce înseamnă aproximativ 3,45% din numărul total de aparate deţinute de bancă.

Reprezentanţii Băncii Transilvania (BT) susţin că au întâmpinat aceleaşi dificultăţi şi că problema a fost rezolvată recent. "Schimbarea numerotaţiei electronice a avut influenţe şi asupra POS-urilor BT, însă problema a fost soluţionată.

Echipa Băncii Transilvania s-a deplasat la clienţi, pentru setarea respectivelor terminale, aşa încât numerele de telefon să conţină şi prefixul de judeţ", au confirmat reprezentanţii băncii.

Iar în cazul POS-urilor BancPost, comerciantul poate modifica singur setările POS-ului, fiind îndrumat telefonic de un angajat al băncii.

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite