Sezonul soldărilor se va deschide săptămâna viitoare

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Potrivit legislaţiei ce reglementează activităţile de comerţ, în perioada 15 ianuarie - 15 aprilie inclusiv pot fi organizate vânzări de soldare numai de către comercianţii cu amănuntul,

Potrivit legislaţiei ce reglementează activităţile de comerţ, în perioada 15 ianuarie - 15 aprilie inclusiv pot fi organizate vânzări de soldare numai de către comercianţii cu amănuntul, pentru produsele sezonului toamnă-iarnă.
Comercianţii îşi pot stabili perioada de soldare în funcţie de necesităţile proprii, de la o zi până la 45 de zile calendaristice, cu condiţia să respecte acest interval stabilit prin lege.Ce se poate vinde în regim de soldarePot fi supuse operaţiunilor de soldare numai produsele nealimentare a căror desfacere are caracter sezonier. În această categorie se încadrează grupe de produse, cum ar fi: confecţii, inclusiv blănărie; pielărie, produse de marochinărie; galanterie; tricotaje; ţesături; încălţăminte; articole sport-turism; cosmetice; aparate de încălzire şi climatizare; ventilatoare; alte produse similare, dar fără a se limita la acestea. Produsele propuse pentru soldare trebuie să fie achitate furnizorului de către comerciant cu cel puţin 30 de zile înaintea datei de debut a perioadei de vânzări de soldare şi oferite spre vânzare în mod obişnuit, înaintea acestei date.
Comercianţii trebuie să treacă pe la primărie
Comercianţii au obligaţia să notifice, la primăria în a cărei rază teritorială îşi desfăşoară activitatea, perioada în care efectuează vânzările de soldare cu cel puţin 15 zile înainte de începerea operaţiunilor. Este interzis să se anunţe o vânzare de soldare în alte cazuri şi condiţii decât cele prevăzute de aceste acte normative. Contravenienţii riscă amenzi de la 20 la 100 milioane lei.

Alte forme de vânzare cu preţ redus:
l vânzări de lichidare;
l vânzări în magazine sau depozite de fabrică;
l vânzări promoţionale;
l vânzări ale produselor destinate satisfacerii unor nevoi ocazionale ale consumatorului, după ce evenimentul a trecut şi este evident că produsele respective nu mai pot fi vândute în condiţii comerciale normale;
l vânzări ale produselor care într-o perioadă de 3 luni de la aprovizionare nu au fost vândute;
l vânzări accelerate ale produselor susceptibile de o deteriorare rapidă;
l vânzarea unui produs la un preţ determinat de mediul concurenţial;
l vânzarea produselor ale căror preţuri de reaprovizionare s-au diminuat.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite