Sezonul estival umple avioanele Tarom pe destinaţiile turistice

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Odată cu începerea sezonului estival, avioanele companiei Tarom zboară pline ochi pe destinaţiile de vacanţă. În top se află cursele spre Madrid, Atena şi Paris. "Pe aceste curse,

Odată cu începerea sezonului estival, avioanele companiei Tarom zboară pline ochi pe destinaţiile de vacanţă. În top se află cursele spre Madrid, Atena şi Paris.
"Pe aceste curse, încărcarea este de peste 85 la sută, ceea ce înseamnă o adevărată performanţă. În creştere este şi cursa de Londra, în timp ce zborurile pe relaţia Viena se menţin la un nivel constant de mai mult timp. De asemenea, am înregistrat o creştere importantă a numărului de chartere către Turcia şi Grecia", ne-a declarat Gabriel Dumitrescu, directorul general al companiei Tarom. De menţionat este faptul că aeronavele zboară pline către Madrid chiar dacă operatorul Air Madrid a mărit numărul frecvenţelor către şi dinspre Spania. "Spre sfârşitul anului vor sosi două din cele patru Airbus A318. Avem deja în vedere câteva noi relaţii în Europa, dar deocamdată trebuie să studiem cu mare atenţie oportunităţile", a mai spus Gabriel Dumitrescu.

Locul II în topul punctualităţii
Conform unui studiu al Association of European Airlines, compania Tarom se află pe locul doi în privinţa respectării timpilor de îmbarcare. Acest lucru înseamnă că zborurile companiei naţionale au printre cele mai puţine nerespectări ale planului de zbor. O statistică a Association of European Airlines arată că, în perioada ianuarie-aprilie 2006, numărul de pasageri transportaţi de Tarom a crescut cu 10,5 la sută faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Pentru acelaşi interval de timp, media creşterii numărului de pasageri pentru companiile aeriene europene a fost de 4,7 la sută.

Companiile low-cost nu reprezintă o ameninţare
Blue Air, Sky Europe, My Air şi, de curând, Wizz Air sunt cele patru companii aeriene low-cost care operează în România. Ofertele acestora sună foarte bine, dar se referă la un număr redus de locuri şi, în general, pentru a beneficia de ofertă, biletele trebuie achitate cu mult înainte de plecare. Preţul mediu ajunge la aproximativ 150 de euro plus taxele de aeroport aferente. În unele cazuri, un bilet pe o companie low-cost poate ajunge aproape la aceeaşi valoare cu cel al unei companii tradiţionale. În plus, aeroporturile pe care operează cursele low-cost sunt secundare, cu minimum de servicii şi aflate la o distanţă mai mare faţă de oraşele afişate în ofertă. Greutatea bagajelor admise la bord este mai mică, iar în cazul întârzierilor mari, pasagerii nu sunt rerutaţi pe alte companii. Oferta "zborurilor ieftine" este atractivă pentru deplasări pe distanţe medii, dintr-un punct în altul, având în vedere că nu se asigură conexiuni spre alte destinaţii. Din aceste motive, în Europa, companiile tradiţionale nu au fost afectate de zborurile low-cost. Dimpotrivă, statisticile arată o creştere constantă a numărului de pasageri "tradiţionali".

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite