Service-ul GSM renaşte în plină criză

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Valoarea medie a unei reparaţii la un telefon mobil este de 17 euro. Afacerea a devenit prosperă în timpul fluxului de terminale aduse de românii care muncesc în străinătate, ale căror aparate trebuiau decodate sau necesitau reparaţii.

Numai anul trecut în România au fost vândute telefoane mobile de 250 de milioane de euro şi s-au importat în valoare de aproape 750 de milioane de euro. Dacă cifrele privind vânzările şi importurile pot fi obţinute, în prezent nimeni nu are la îndemână o statistică privind numărul de service de telefoane mobile sau valoarea totală a acestei pieţe. Conform reprezentanţilor Samsung România, valoarea unei reparaţii este de aproximativ 17 euro.

Preţ în care sunt incluse manopera şi costul pieselor de schimb folosite. Ionuţ Gherghe, manager CS Division Samsung Electronics România, spune că acest preţ se referă atât telefoane „entry level", cu un preţ de vânzare relativ scăzut, dar şi la aparate „high end", cu un preţ situat în jurul valorii de 400-500 de euro. Asta nu înseamnă că toate telefoanele beneficiază de aceste tarife.

Preţuri în funcţie de originea pieselor

Valoarea unei reparaţii, mai ales după ce telefonul iese din garanţie, poate varia în funcţie de politica adaosului comercial şi de manopera unităţii service, cât şi de preţul pieselor folosite pentru reparaţie. De exemplu, înlocuirea unei carcase poate ajunge chiar şi la 150 de lei.

O carcasă originală poate ajunge la 100 de lei, în funcţie şi de categoria terminalului, în timp ce una contrafăcută nu costă mai mult de 50 de lei. Preţurile cresc şi la piese, dar şi la manoperă, când vine vorba de reparat sau schimbat ecrane. În funcţie de producător, un display poate ajunge să coste chiar şi 500 de lei. Chiar şi la aceste preţuri, unităţile service nu rămân fără clienţi, pentru că cei 500 de lei sunt incomparabil mai puţini faţă de cei 1.000-1.500 de lei, cât costă un terminal „high-end".

Ecranul şi softwareul se strică cel mai des

Specialiştii spun că, în general, apar probleme de display sau la software, şi se preferă reparaţiile prin înlocuirea plăcii de bază şi mai puţin a reparării la nivel de componentă. De multe ori defectele sunt cauzate mai mult sau mai puţin de utilizarea necorespunzătoare cum ar fi loviri, imersie în lichide, display spart sau utilizarea de softuri „neoficiale".

Reprezentanţii unităţilor service susţin că jumătate dintre clienţi preferă să repare telefonul mobil. Totuşi, în ultimii doi ani s-a manifestat tot mai des tendinţa de înlocuire a telefonului vechi. Asta pentru că ofertele făcute de operatori pe baza punctelor de loialitate sunt foarte la îndemână clienţilor care plătesc o sumă modică pentru a înlocui terminalul cu unul nou.

Înlocuim telefonul după trei ani

Telefonul mobil a preluat trendul celorlalte produse IT, şi după 2-3 ani acesta este schimbat cu un model nou. De obicei, clienţii caută facilităţi suplimentare, conectivitate mai bună, rezoluţie mai mare la camera foto sau viteză sporită a procesorului.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite