Şeful Fiscului şi al Vămii capătă puteri sporite

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Numirea în funcţie a directorilor pe accize şi operaţiuni vamale nu va mai avea nevoie de avizul ministrului Finanţelor Publice. Şeful Vămii va propune conducerea executivă a instituţiei, iar preşedintele ANAF va aproba nominalizările prin ordin, potrivit unui proiect de hotărâre de Guvern.

Guvernul ar putea dezbate, astăzi, un proiect de hotărâre care vizează reducerile de personal la Autoritatea Naţională a Vămilor (ANV) şi Garda Financiară (GF), dar şi modificări ale modului în care se vor face viitoarele numiri la şefia unor instituţii-cheie din subordinea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF). La trei luni de la demiterea lui Radu Mărginean, fostul şef al ANV, şi punerea sa sub învinuire de procurorii DNA Bihor, Executivul ar putea decide scoaterea de sub avizul ministrului Finanţelor Publice a numirii unor înalţi funcţionari publici.

Astfel, proiectul de act normativ prevede ca instalarea în funcţie a directorilor executivi şi executivi adjuncţi ai direcţiilor regionale pentru accize şi operaţiuni vamale şi cei din Bucureşti să fie aprobată prin ordin al preşedintelui ANAF. La rândul său, acesta îşi va da acceptul la propunerea vicepreşedintelui ANAF, adică a şefului Vămii.

Se desfiinţează peste 2.000 de locuri de muncă

Potrivit aceluiaşi proiect, avizul preşedintelui ANAF va fi necesar numai pentru şefii birourilor vamale, celelate persoane cu atribuţii de conducere fiind numite fără alte avize direct de către vicepreşedintele ANAF, respectiv cel care conduce ANV. Şi comisarul general al Gărzii ar putea căpăta puteri sporite. El va fi ajutat în activitatea de conducere de doi comisari generali adjuncţi, aceştia având calitatea de funcţionari publici de conducere. Astfel, din structura de conducere va dispărea postul de comisar general prim-adjunct, precum şi o poziţie de comisar general adjunct.

În acelaşi timp, potrivit proiectului, secţiile judeţene şi secţia Municipiului Bucureşti sunt unităţi teritoriale ale GF fără personalitate juridică, în subordinea Comisariatului General. Ca urmare a pierderii personalităţii juridice, patrimoniul, arhiva, execuţia bugetară şi orice alte bunuri ale secţiilor judeţene şi ale Secţiei Municipiului Bucureşti a GF, vor fi preluate de Comisariatul General în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a hotărârii.

În plus, Ministerul Finanţelor propune desfiinţarea a 2.140 posturi de la Vamă şi Gardă, cele mai ample reduceri urmând să fie operate în rândul lucrătorilor vamali, unde ar putea fi disponibilizaţi 1.427 de angajaţi. Potrivit proiectului, personalul ANV va fi limitat la 3.159 de posturi, ceea ce înseamnă o reducere cu 31%. În acelaşi timp, structura Gărzii va avea cel mult 1.092 de posturi, comparativ cu 1.805 în prezent, reprezentând o tăiere de personal de aproape 40%. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite