Scolile de şoferi au verde la câştig

0
Publicat:
Ultima actualizare:

O şcoală de şoferi care funcţionează într-un oraş mare, cu un parc de maşini dezvoltat, este o afacere care îţi poate aduce anual şi 2,5 milioane RON.În România există 957 şcoli de

O şcoală de şoferi care funcţionează într-un oraş mare, cu un parc de maşini dezvoltat, este o afacere care îţi poate aduce anual şi 2,5 milioane RON.
În România există 957 şcoli de şoferi şi peste 5 milioane de posesori de permise de conducere. Parcul auto este într-o continuă creştere, la fel şi numărul celor care fac cursuri pentru a deveni şoferi. Cu două maşini, un profesor de legislaţie şi doi instructori se poate construi un business profitabil.
Clienţi noi la fiecare majorat
Chiar dacă au maşină sau nu, cum ajung la vârsta majoratului, tinerii se şi îndreaptă către şcoala de şoferi. Statistic, doar 65% din cei care fac aceste cursuri obţin şi permisul de conducere de la prima încercare. "Acesta este trendul, să ai permis imediat ce ai împlinit 18 ani", spune Ioan Enache, un instructor auto din Suceava. Acest fapt nu face decât să creeze posibilitatea de dezvoltare a acestei afaceri. Pe lângă şcolile de şoferi, mai au de câştigat şi spălătoriile auto care au contracte directe cu şcolile. Alţii sunt benzinarii care alimentează şi de două ori pe săptămână sutele de maşini de şcoală, dar şi medicii psihologi, care hotărăsc dacă un elev este apt pentru suţinerea examenului de conducere contra unei sume de 40-60 lei de persoană.
Potrivit Autorităţii Rutiere Române, numai în Bucureşti funcţionează 142 şcoli de şoferi. Dintre acestea, 50 sunt mari şi medii, iar restul sunt aşa-numitele şcoli de cartier, cu maximum 5 maşini şi un sediu la parterul unui bloc. Toate sunt profitabile, iar mulţi dintre instructori se plâng că abia mai fac faţă solicitărilor. Preţurile practicate de patronii şcolilor de şoferi sunt situate între 450 şi 750 RON, în funcţie de renumele firmei, de marca maşinii şi de oraşul în care funcţionează. Există însă destule riscuri pe care trebuie să ţi le asumi atunci când te apuci de o astfel de afacere.
"Din cele 2 maşini pe care le-am avut la început, una s-a făcut praf într-un accident auto. Nu m-am mai putut redresa şi am dat faliment", povesteşte Nicolae Timofte, fost instructor auto din Bucureşti, actualmente taximetrist.
2,5 milioane de lei, după trei ani
Marius Teodorescu şi-a deschis o şcoală de şoferi în 2003. A împrumutat din bancă, la acea vreme, 100 milioane de lei vechi şi a pornit la drum cu două Dacii. Astăzi are 60 de maşini, iar în 2005 a ajuns la o cifră de afaceri de 1,6 milioane de RON. Pentru anul viitor, Teodorescu se aşteaptă la o cifră de afaceri de circa 2,5 milioane de RON.
"Concurenţa era destul de mare acum trei ani şi mi-a fost destul de greu să îmi fac loc pe piaţă. Cred că cea mai inteligentă mutare pe care am făcut-o, încă de la începutul businessului, a fost promovarea. Reclama este importantă în toate domeniile, dar în acest sector pot să afirm că este esenţială", povesteşte Teodorescu. Acesta şi-a construit un site pe internet chiar înainte de a începe afacerea, apoi şi-a inscripţionat toate maşinile cu numele firmei, dar şi cu preţurile practicate, care erau sub cele de pe piaţă.
Toate acestea, plus reducerile permanente pentru elevi, studenţi şi şomeri i-au asigurat o clientelă numeroasă.
"Seriozitatea instructorilor este la fel de importantă. Am pornit de la 4 angajaţi, iar acum am peste 100, dar am făcut şi multe concedieri. Un instructor neserios te poate falimenta cât ai clipi. Un elev nemulţumit îi va anunţa cu siguranţă şi pe ceilalţi potenţiali clienţi, iar în scurt timp toată lumea se va feri de tine", a mai adăugat Teodorescu.
Instructorii auto spun că un criteriu la fel de important ca seriozitatea este marca maşinilor pe care le rulezi pe traseu şi preţurile practicate de şcoală. "Trebuie să vii în întâmpinarea viitorului şofer cu o maşină cel puţin la fel de performantă precum cea pe care o va conduce el după ce îşi va lua permisul. şcolile care se respectă au în parcare începând de la Dacia 1.300 până la Ford, Opel sau Skoda", a conchis Marius Teodorescu.

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite