Afacerea Quelle România, cumpărată de un român

0
Publicat:
Ultima actualizare:

După falimentul Quelle în Germania, un om de afaceri sătmărean a cumpărat divizia românească a celebrei firme de vânzări prin poştă. Consiliul Concurenţei a aprobat luni achiziţia Quelle România de către firma sătmăreană Panatek Investment Group Satu Mare.

Piaţa vânzărilor prin corespondenţă se regrupează. Falimentul companiei Arcandor, deţinătoarea Quelle, a entuziasmat pretendenţii la primele locuri în segmentul de profil, în condiţiile unei pieţe autohtone a vânzărilor prin corespondenţă monopolizate ani la rând de germanii de la Quelle Karstadt.

Quellle nu se lasă însă înfrântă uşor. În pofida unui brand aproape desfiinţat de faliment, Nagy Attila, un om de afaceri din Satu Mare, a decis să profite de know-how-ul german, şi să prindă ultimul val al vânzărilor Quelle în România. El a achiziţionat la lichidare divizia românească a firmei de vânzări prin poştă, dar şi marfă în valoare de câteva milioane de euro. Tranzacţia a fost aprobată luni de Consiliul Concurenţei.

„Tocmai am primit aprobările din partea Consiliul Concurenţei, astfel că achiziţia, a cărei valoare este confidenţială, s-a încheiat luni. Prin contractul cu lichidatorul firmei Quelle GmbH, am cumpărat efectiv părţile sociale ale firmei Quelle România", afirmă Nagy Attila, preşedintele Panatek Investment Group, actuala deţinătoare a afacerii Quelle în România.

15 milioane de euro în 2009

În ultimii ani, Quelle România a reuşit să deţină monopolul pe piaţa autohtonă a comerţului prin corespondenţă, fiind chiar lider între celelate 17 filiale din Europa la cifra de afaceri. Deocamdată, Quelle România funcţionează cu motoarele turate. În pofida falimentului răsunător de anul trecut a companiei-mamă, omul de afaceri sătmărean speră să menţină cifra de afaceri din 2009 pe România, de circa 15 milioane de euro.

Brandul „Quelle" este însă pe cale de dispariţie. Firma rivală de vânzări prin poştă, „Otto" a preluat luna trecută compania falimenară Arcandor Germania, din care făcea parte şi Quelle, iar „Otto" deţine acum drepturile asupra brandului „Quelle", dar şi asupra celebrelor cataloage. „Noi vom face doar vânzări online, fără a mai tipări cataloage. Vânzările noastre sunt în continuare de circa un milion de euro pe lună, avem o cifră de afaceri şi de zece ori mai mare decât cea ale altor firme care încearcă să intre pe piaţă.

În această perioadă vom încerca totuşi să negociem cu „Otto" perioada de utilizare a brandului „Quelle". Oricum, în paralel am început procesul de rebranduire, vrem să construim de la zero un nume puternic pe piaţa comerţului prin poştă, orientat doar pe nişa virtuală", dezvăluie Nagy Attila. Acesta mai spune că se pregăteşte de investiţii serioase în marketing pentru a face cunoscut brandul pe care vrea să îl creeze.

Stoc de marfă cât pentru un an

Atuul sătmăreanului Nagy Attila în achiziţia Quelle România a fost statutul său de proprietar al clădirii în care a funcţionat firma şi înainte de lichidare. Firma germană avea nişte restanţe la chirie, astfel încât achiziţia a fost simplificată de aceste aspecte.

„În negocieri, a contat faptul că firma îşi desfăşura activităţile în România în sediul din Parcul Industrial Sud Satu Mare, care se află în proprietatea Panatek. Pe de altă parte, ne-am angajat să păstrăm cele aproape 100 de locuri de muncă, dar am făcut şi o ultimă achiziţie importantă de mărfuri de la Quelle, în valoare de circa şase milioane de euro. Acum avem un stoc suficient chiar şi pentru un an de zile", susţine Nagy Attila.

El adaugă că a încheiat deja contracte cu mai mulţi furnizori de mărfuri, pentru a lărgi gama de produse pe care le va oferi firma românească de vânzări prin poştă, dar şi pentru a diversifica produsele din cele două magazine ale firmei deschise în sistem de franciză Quelle anii trecuţi la Satu Mare.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite