Sarbatorile dubleaza profiturile firmelor de curierat

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cand nu are timp sa treaca in persoana pe la fiecare, Mos Craciun apeleaza la firmele de curierat. Astfel ca perioada Sarbatorilor de iarna inseamna un spor de activitate de 40-50 la suta, ba chiar

Cand nu are timp sa treaca in persoana pe la fiecare, Mos Craciun apeleaza la firmele de curierat. Astfel ca perioada Sarbatorilor de iarna inseamna un spor de activitate de 40-50 la suta, ba chiar unele companii recunosc ca isi dubleaza activitatea. In general, dupa 15 ianuarie, activitatea reintra in normal, dar normalitatea pe piata de curierat inseamna un trend de crestere de 15-20 la suta anual. Mirela Nemtanu, director de marketing la TNT Romania, spune ca pentru importatorii de produse promotionale Sarbatorile se simt inca din august-septembrie. "Putem spune ca febra Sarbatorilor se face simtita cu adevarat din a doua jumatate a lunii octombrie. Incepand cu acel moment, piata de curierat expres international, cat si de transport rutier international inregistreaza o crestere exponentiala.
Principalii clientii: companiile
Catalin Mamaliga, coordonator distributie la Kangaroo - o companie de curierat care activeaza pe piata bucuresteana - spune ca de Sarbatori volumul de activitate creste cu 40 la suta fata de o luna normala. Dar fata de decembrie 2004 volumul de activitate a crescut cu peste 70 la suta. Cei care apeleaza la serviciile de curierat sunt in proportie de 95 la suta companii, desi exista servicii pentru persoane fizice. Kangaroo are si un serviciu de livrare flori la domiciliu, care insa nu este prea popular. "Ne asteptam la cresteri de volume, dar si la diversificarea solicitarilor si exigentelor clientilor", spune reprezentanta TNT. O caracteristica recenta este cresterea ponderii tranzactiilor derulate de industria auto si electronica, unde se impun volume mari de transport si timpi de tranzit optimi. Piata de curierat este structurata deja pe curierat international - evaluata la 50 milioane de euro -, national, dar exista si circa 10 companii care activeaza numai la nivelul Bucurestiului, o piata apreciata la peste un milion de euro. Daca in 2002 erau 67 de companii autorizate de ANRC, in 2004 numarul lor ajungea la 135, iar in decembrie 2005 - la 188 de companii autorizate.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite