Sărbătorile cresc vânzările băncilor cu 50%

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Promoţiile oferite de bănci în perioada Sărbătorilor de iarnă au în spate calcule precise, menite să ducă la stimularea apetitului pentru împrumuturi al românilor. Bătălia se dă pe

Promoţiile oferite de bănci în perioada Sărbătorilor de iarnă au în spate calcule precise, menite să ducă la stimularea apetitului pentru împrumuturi al românilor. Bătălia se dă pe reducerea dobânzilor, pe perioade mai mari de graţie sau pe produse oferite drept bonus la contractarea unui credit. De obicei, febra cumpărăturilor pentru "Moş Crăciun" înseamnă pentru bancheri o creştere a vânzărilor cu până la 50% faţă de o perioadă normală.
"Din experienţa anilor trecuţi, în perioada Sărbătorilor de iarnă, vânzările pot creşte cu 30% până la 50% faţă de lunile normale. Cele mai căutate produse sunt creditele, în special cele de consum", a decalarat, pentru Adevărul, Radu Gheţea, preşedintele Asociaţiei Române a Băncilor.
Că lucrurile stau aşa o confirmă şi Ionuţ Costea, preşedintele Raiffesen Banca pentru Locuinţe (RBL). "Experienţa de până acum arată foarte clar că lunile noiembrie şi decembrie sunt cele mai bune din punct de vedere al distribuţiei produsului nostru. Asta pentru că foarte multe persoane preferă să îşi deschidă contracte de economisire-creditare în ultima parte a anului, să economisească sumele aferente şi să beneficieze de prima de stat pe tot anul care s-a încheiat", spune Ionuţ Costea. Banca şi-a bugetat 500.000 de euro pentru o amplă acţiune de consiliere a clienţilor actuali şi potenţiali, prin intermediul a 50 de sucursale mobile amplasate în principalele reţele de retail din ţară. RBL previzionează parafarea, de la începutul campaniei şi până la finele anului, a 20.000 de contracte noi, o creştere de circa 60% faţă de numărul celor semnate în acest an până la demararea campaniei.
"Sărbătorile sunt, prin definiţie, o perioadă în care vânzările cresc. Clienţii achiziţionează produse şi servicii mai multe decât în restul anului, călătoresc, iar investiţiile "în cadouri" sunt mai mari. Tocmai de aceea, Banca Transilvania (BT) doreşte să abordeze într-un alt mod clienţii, printr-o ofertă atractivă, datorită căreia au de câştigat atât clienţii, cât şi banca", afirmă oficialii Băncii Transilvania.
şi Banca Comercială a pus la punct o strategie de atragere a clienţilor pe perioada Sărbătorilor. "Am lansat deja promoţia pentru creditul de nevoi personale Divers Extra BCR, cu o reducere a nivelului de dobândă de 2,1 puncte procentuale. Vor urma şi alte oferte, de exemplu, la plăţile cu cardurile BCR. "Apreciez că o creştere între 10% şi 25% a vânzărilor diferitelor tipuri de produse şi servicii bancare", a declarat, pentru Adevărul, Corneliu Cojocaru, director de comunicare la BCR.
Băncile se bat în oferte promoţionale
Că nimănui nu-i prea pasă de economisire în preajma Sărbătorilor de iarnă o demonstrează oferta băncilor, axată în majoritate pe oferte de creditare. La Bancpost, clienţii cu dare de mână, activi şi care obişnuiesc să călătorească mult sunt îmbiaţi cu cardurile de credit TAROM American Express, Practic şi Premium, care oferă limite mari de creditare, de 30.000 lei, respectiv 75.000 lei. Perioada de graţie oferită este de până la 55 de zile, un atu al acestor două produse fiind servicile dedicate de călătorie. Bancpost oferă la promoţie, la activarea cardurilor amintite, 1.000, rspectiv 2.000 de mile de zbor Smart Miles, a căror acumulare peste un anumit nivel permite obţinerea unor servicii gratis.
La Raiffeisen, folosirea cardului de cumpărături de minium trei ori până pe 31 decembrie vă poate trimite la Viena, împreună cu trei prieteni, plus 1.000 de euro bani de buzunar. Tot Raiffeisen Bank a anunţat şi săderea cu 6 puncte procentuale a dobânzilor la creditele de consum în lei, până la 9,5%. Tot pe scăderea dobânzilor a mizat şi BCR pentru succesul ofertei. Astfel, la împrumutul de nevoi personale în lei, Divers Extra BCR, până la finele lui ianuarie 2007, dobânzile practicate au scăzut cu 2,1 puncte procentuale, până la 11,4% în cazul creditelor contractate pe termen scurt şi la 11,9% în cazul celor luate pe termen mediu şi lung.
Suma maximă care poate fi împrumutată prin contractarea un credit Divers Extra BCR este de 10.000 de euro, pentru maximum zece ani. De asemenea, BCR acordă, prin tragere la sorţi, 91 de premii, câte unul pentru fiecare zi a campaniei promoţionale, în valoare netă de 1.500 lei fiecare.
Banca Transilvania a lansat recent două campanii, respectiv "Ai card de la Banca Transilvania, poţi câştiga un autoturism Alfa Romeo", care se desfăşoară până pe 22 decembrie. Aceste campanii se adresează posesorilor de carduri Mastercard Forte sau Visa Gold, care sunt utilizate pentru efectuarea de plăţi la comercianţi. Tot la BT s-a lansat Creditul fără rate, cu 0% dobândă, destinat, de asemenea, persoanelor fizice, şi se acordă în RON, valoarea minimă fiind de 1.000 EUR, iar cea maximă, de 10.000 EUR echivalentul în lei.
Pentru a fi mai convingătoare, Raiffeisen Banca Pentru Locuinţe organizează tombole cu premii consistente, în cadrul proiectului derulat şi în agenţiile şi sucursalele Raiffeisen Bank - "Săptămânile economisirii-creditării". Condiţia de a participa la tombole este de a încheia contracte de economisire-creditare. În plus, RBL a început să acorde, la sfârşitul lunii septembrie,

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite