Salariul de mame le pune pe drumuri pe femeile care au născut înainte de 2006

0
Publicat:
Ultima actualizare:

oile prevederi privind acordarea indemnizaţiei de părinte, intrate în vigoare de la 1 ianuarie 2006, le-a pus pe drumuri mai mult decât le-a ajutat pe mămicile care au născut înainte de 31

oile prevederi privind acordarea indemnizaţiei de părinte, intrate în vigoare de la 1 ianuarie 2006, le-a pus pe drumuri mai mult decât le-a ajutat pe mămicile care au născut înainte de 31 decembrie 2005. Pentru a primi la timp banii, acestea, pentru care prima responsabilitate este să aibă grijă de copil, sunt nevoite să facă nenumărate drumuri între angajator, direcţiile de asistenţă socială de la primării şi direcţiile teritoriale de muncă, aflate în subordinea Ministerului Muncii. Adina E. are 38 de ani şi a născut în septembrie 2004. A încercat pe la toate instituţiile să afle cum poate primi în continuare indemnizaţia de părinte, dar nimeni nu a ştiut să-i răspundă ce trebuie să facă.
Autorităţile recunosc că noile prevederi le pune în încurcătură pe mamele care au născut înainte de 31 decembrie 2005.
Potrivit şefului serviciului Birou Alocaţii de la Primăria Sectorului 4, Andreea Toma, în acest caz angajatorul este cel care depune la Direcţia de Dialog, Familie şi Solidaritate Socială din raza localităţii de domiciliu dosarul aferent indemnizaţiei pentru creşterea copilului în plată în decembrie 2005.
În plus, tot ce are de făcut o mămică este să îi amintească angajatorului că trebuie să depună până la data de 15 ale lunii respectivul dosar, după care să meargă la direcţia de asistenţă socială de la primărie pentru a-şi cere indemnizaţia şi să completeze o declaraţie pe propria răspundere că este persoana care va avea grijă de copil. "Mămicile care au născut după 1 ianuarie 2006 mai trebuie să prezinte şi alte acte, dar la direcţiile de asistenţă socială din cadrul primăriilor", a precizat Andreea Toma.
Între acestea, acte din care să reiasă componenţa familiei şi nivelul veniturilor profesionale supuse impozitării, dar şi declaraţii pe propria răspundere că va îngriji copilul. Plata drepturilor se va face lunar, din bugetul de stat, prin mandat poştal sau cont bancar.
Dosarul ce va fi depus de angajator la Direcţia Teritorială de Muncă trebuie să conţină o cerere de acordare a dreptului, copii după certificatul de naştere al copilului, livretul de familie, cartea de identitate şi adeverinţa eliberată de angajator potrivit căreia în 12 luni anterioare naşterii persoana a plătit stagiul de cotizare.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite