STUDIU: Românul dă mii de euro ca să-şi echipeze baia de fiţe

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Consumatorul de obiecte sanitare premium al anului 2011 a avut în medie un buget per baie/obiecte sanitare situat între 2.000 şi 3.000 de euro, arată un studiu al companiei Senso Ambiente, importator şi distribuitor de astfel de produse. „Chiar dacă cumpărătorii de obiecte sanitare de marcă s-au îndreptat către produse mai accesibile ca preţ, a existat şi un procent însemnat, de aproximativ 20% dintre consumatori, care au ale

2011 a fost anul utilării băilor din locuinţele persoanale, în special reamenajări ale acestora. În acest sens, 60% din volumul vânzărilor totale pe piaţa produselor de marcă au rezultat din vânzările către case particulare şi doar 40% din vânzările către noi dezvoltări imobiliare sau proiecte publice.

Mari oraşe, mari consumatori

În deea ce priveşte zonele geografice cele mai atractive, acestea au fost reprezentate de capitală, în primul rând, apoi de marile aglomerări urbane cu peste 100.000-150.000 de locuitori. În 2011, cele mai importante oraşe pentru acest segment de piaţă, din punctul de vedere al vânzărilor, au fost, în ordine: Bucureşti, Cluj, Timişoara, Constanţa, Craiova, Iaşi, Piteşti, Braşov, Baia Mare şi Oradea.
Capitala a reprezentat pentru industria de obiecte sanitare de marcă aproximativ 50% din vânzările pe întreg anul 2011 ca valoare şi aproximativ 40% ca volum.

Mai atenţi la preţuri, cu ochii după promoţii

De asemenea, consumatorul de produse sanitare premium şi-a schimbat abordarea verificând mult mai bine diferenţele de preţuri şi urmărind cu atenţie reducerile.
Virgil Lixandru, director de marketing şi de vânzări la Senso Ambiente, afirmă că în 2011 „consumatorul a fost mai atent la reduceri şi a preferat să aştepte până prinde o ofertă sau o reducere, ştiind că în această perioadă există o presiune ridicată asupra producătorilor, ceea ce înseamnă că automat va primi discounturi mai mari faţă de alţi ani.

Cumpărătorul: la a doua tinereţe, cu studii superioare

Referitor la consumatorii de produse sanitare de marcă, compania  Senso Ambiente îi defineşte ca fiind persoane cu un venit net de peste 600-700 Euro/lună, peste 60% femei şi  aproximativ 40% bărbaţi, majoritatea de peste 32 de ani, persoane educate cu studii superioare sau medii.

Designul câştigă teren

În 2011 şi industria de produse sanitare premium a trebuit să se adapteze la condiţiile economice existente. Producătorii au reacţionat rapid şi  au încercat să găsească soluţii pentru a oferi produse de design la preţuri convenabile. Aceste produse au captat intersul consumatorului, peste 30% dintre consumatori orientându-se către acest tip de produse pemium. Consumatorul din România a început, de asemenea, să înţeleagă avantajele investiţiei într-un produs sanitar de marcă faţă de cumpărarea unui produs sanitar „no-name“.
Produsul premium, deşi are un preţ mai ridicat, este un produs de calitate, cu o durată de folosire îndelungată (unele produse sanitare au garanţie chiar şi de 5 ani) şi cu un design inovator.
Referindu-se la tendinţele din anul 2011, Virgil Lixandru explică: „În acest an, producătorii au venit în întâmpinarea clienţilor cu produse noi, cu un design spectaculos şi preţuri convenabile. La nivel european am observat creşterea interesului consumatorilor pentru produsele sanitare de marcă, datorită introducerii noilor tipuri de produse, acest lucru fiind vizibil la cele mai mari evenimente din industrie. Atât Târgul de la Frankfurt – ISH, cât şi cel de la Cersaie au avut un real succes, numărul vizitatorilor fiind mai mare cu aproximativ 20% faţă de anul trecut. Aceste tendinţe s-au făcut remarcate în 2011 şi în România, consumatorul ce dispune de un buget mediu preferând obiecte sanitare de marcă la preţuri accesibile. Totodată, putem spune că  în acest an consumatorul a devenit mult mai atent la servicile post-vânzare cum ar fi cele de montaj şi instalare, precum şi cele de garanţie“, încheie oficialul Senso Ambiente.

Creşteri uşoare în 2012

Referindu-se la previziunile pentru anul viitor, Virgil Lixandru estimează că 2012 nu va fi foarte diferit în ce priveşte preferinţele şi obiceiurile de consum. „Ce va aduce nou anul viitor va fi o creştere de  aproximativ 5-10% pe segmentul de produse sanitare premium din categoria de preţuri medii şi joase. Acest lucru se va întâmpla mai ales datorită proiectelor din sectorul public.
Compania Senso Ambiente este prezentă în peste 30 de oraşe printr-o reţea de 80 de distribuitori. Senso Ambiente este  importator direct al companiilor Ideal Standard, Hansgrohe, Duravit, Novellini,.Glass Idromassaggio, Cleopatra, Apavisa şi Huppe.  Printre clienţii importanţi ai Senso Ambiente se numără hoteluri precum: Howard Johnson, Novotel, Rin Grand Hotel, Hotel Continental, dar şi clădiri de birouri (Connect) sau ansambluri rezidenţiale (Orhideea Garden).

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite