STUDIU: Munca temporară, soluţia pentru firmele „grăbite“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Numărul angajaţilor temporar are o tendinţă de creştere de la an la an în România, pe măsură ce companiile descoperă avantajele acestui tip de colaborare. În 2011, peste 55.000 de persoane au apelat la această formă de angajare, în creştere cu 10% faţă de anul anterior, estimează experţii companiei de consultanţă Accace, unul dintre liderii din Europa Centrală şi de Est în management financiar.

„Creşterea numărului de angajaţi temporar va fi impulsionată şi de modificarea adusă Codului Muncii în 2011. Astfel, un angajat temporar trebuie să beneficieze de acelaşi nivel de salarizare ca şi un angajat pe perioadă nedeterminată care îndeplineşte acelaşi tip de muncă sau unul similar, indiferent de felul în care a fost angajat – direct sau printr-un agent de muncă temporară“, arată experţii Accace.

Cine preferă munca temporară


În România, companiile care apelează frecvent la serviciile unui furnizor de muncă temporară fac parte din domenii foarte variate, de la FMCG (bunurile de larg consum cu viteze mari de vânzare), auto, asigurări, farma, turism (hoteluri, restaurante, catering), agricultură, construcţii, industria prelucrătoare, componente electronice. În general, este vorba despre companii mari, multinaţionale, cu un număr mare de angajaţi sau cu o cultură orientată foarte puternic pe externalizare.
Potrivit Accace, la nivel european toate pieţele mature utilizează de zeci de ani munca temporară. Pentru comparaţie, firmele din ţări ca Anglia, Franţa sau Germania au milioane de angajaţi temporari fiecare, în timp ce Europa Centrală si de Est are pieţe de ordinul sutelor de mii de angajaţi temporari.

Înlocuitori pentru titularii plecaţi în concediu natal

„România se află încă la început în acest domeniu, dar cu evoluţii pozitive în ultimii ani. Cu siguranţă, şi în următoarea perioadă tendinţa de externalizare se va menţine, pentru că ne aflăm într-o perioadă incertă din punct de vedere economic, în care companiile sunt prudente cu investiţiile pe care le fac. Un alt aspect demn de luat în seamă este zona de înlocuiri datorate concediilor de maternitate, care în ultimii trei ani a fost un motiv foarte important în creşterea muncii temporare şi care a permis deschiderea unor poziţii temporare de middle şi chiar top management”, a declarat Bogdan Badea, Business Development Manager Accace Romania.

Oamenii vin gata instruiţi

Angajaţii temporar nu sunt doar selectaţi pe baza unor criterii foarte clare, ci şi instruiţi direct de către profesioniştii companiei, astfel încât să se integreze perfect şi în cel mai scurt timp în cadrul organizaţiei în care vor presta munca temporară. Pe lângă trainingul axat pe competenţe specializate, cum sunt, de exemplu, contabilitatea şi raportarea financiară, persoanele sunt instruite şi pe zona de software financiar (utilizare şi implementare), precum şi în customer service.

Interes tot mai mare

„Companiile sunt din ce în ce mai interesate să flexibilizeze relaţia directă dintre numărul de angajaţi şi nivelul cererii de servicii sau produse, un avantaj oferit de furnizorul de muncă temporară. Se observă o creştere a cererii pe acest segment, tendinţa datorându-se atât noilor reglementări în domeniu (care favorizează munca temporară), cât şi faptului că angajatorii sunt din ce în ce mai atenţi la optimizarea costurilor“, a mai adăugat Bogdan Badea.
Începând cu acest an, Accace şi-a extins aria de competenţe în outsourcing şi în domeniul recrutării de personal pentru muncă temporară pe zona financiară. Astfel, Accace, specializată fiind în recrutarea de funcţii financiare şi procesare salarii, aduce în plus experienţă în management financiar, se arată într-un comunicat al companiei.

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite