S-au dublat vânzările de maşini decapotabile

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Piaţa a crescut însă constant, ţinând cont de numărul mic de maşini vândute, mult peste trendul general de creştere al pieţei. Un stimulent pentru piaţa decapotabilelor este apariţia

Piaţa a crescut însă constant, ţinând cont de numărul mic de maşini vândute, mult peste trendul general de creştere al pieţei. Un stimulent pentru piaţa decapotabilelor este apariţia versiunilor cabrio pentru modelele ieftine, care aduc un raport calitate-preţ mai bun.
Dacă toate topurile decapotabilelor încep cu Aston Martin DB Volante sau Ferrari F 430 Spider, care costă sute de mii de euro şi rămân un vis de neîndeplinit dacă nu eşti supervedetă sau nu ai dat lovitura la vreun cazino, o decapotabilă rezonabilă poate fi luată şi cu până în 20.000 de euro, ba chiar spre 10.000 de euro dacă optezi pentru un Smart. Mini Cooper Cabrio poate fi cumpărat începând de la 17.900 de euro. Conform statisticilor APIA, în primele cinci luni ale anului s-au vândut 11 asemenea maşini, faţă de numai 5 în aceeaşi perioadă a anului trecut. Mini Cooper conduce în topul decapotabilelor la români, aproape o pătrime dintre decapotabilele cumpărate fiind Mini: 21 din 103. Renault e şi el pe primul loc, cu 11 maşini vândute în primele cinci luni, faţă de 13 tot anul trecut. În această săptămână, Renault a lansat pe piaţa românească varianta decapotabilă a lui Estate, la un preţ de 22.000 de euro cu toate taxele incluse. Tot în creştere e şi Nissan, pe locul trei, cu 8 maşini vândute în primele cinci luni, faţă de numai 4 tot anul trecut. În 2005, Nissan lansa două modele cabrio: 350Z Roadster, cu o capotă care se închide în 20 de secunde, şi Micra Coupe Cabriolet, cu capotă rigidă. Smart Fortwo, cea mai ieftină cabrio, deţine locul 4, cu 6 maşini vândute în primele cinci luni, după ce tot anul trecut au reuşit să comercializeze 18 asemenea maşini. Totuşi, de la începutul anului s-au vândut şi un Porsche Boxter şi 6 Porsche Carrera. Mercedes are trei modele cabrio, care pot fi cumpărate la preţuri de peste 30.000 euro: SLK, SL şi CLK Cabrio, din care s-au vândut două în primele cinci luni ale anului. În aceeaşi perioadă s-au mai dat câte 4 Audi şi Volkswagen Cabrio, ba chiar şi un Maserati.

Portretul cumpărătorului de cabrio

- tânăr, necăsătorit, cu venituri peste medie
- nonconformist
- în general, decapotabila e a doua maşină achiziţionată
- bărbaţii se orientează către maşinile puternice, iar femeile preferă maşinile de tipul Mini Cooper Cabrio sau Volkswagen Beetle

Cabrio, la preţuri sub 65.000 de euro
Audi A4 - 30.000 euro
BMW seria 3 - 30.000 euro
Chevrolet Corvette - 50.000 euro
Dodge Viper SRT-10 - 65.000 euro
Honda S2000 - 35.000 euro
Mini Cooper - 18.000 euro
Mercedes Benz SLK Class - 46.000 euro
Mercedes CLK - 38.000 euro
Saab 9-3 - 29.000 euro
Smart Fortwo - de la 11.000 euro
Toyota MR2 Spyder - 21.000 euro

Într-un clasament al celor mai sigure maşini cabrio, dat publicităţii de Thatcham pe 7 iunie, figurează Volvo C 70, Mazda MX 5 şi, pe locul trei, Saab 9-3 Convertible.
Topul Forbes 2006

Cele mai tari decapotabile: Aston Martin DB9 Volante şi Ferrari F430 Spider
Cel mai tare debut: Cadillac XLR-V
Cele mai tari decapotabile clasice: Chevrolet Corvette şi Porsche 911 Carrera Cabriolet
Cea mai performantă decapotabilă: Dodge Viper SRT-10
Cea mai tare decapotabilă japoneză: Honda S2000
Vedeta decapotabilelor: Lamborghini Murcielago Roadster
Cea mai tare decapotabilă pentru cunoscători: Lotus Elise
Cea mai tare decapotabilă entry-level: Mazda MX-5 Miata (una vândută şi la noi, la începutul anului)
Cea mai performantă decapotabilă germană: Mercedes-Benz SL65 AMG

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite